Přednášky
//
Poruchy funkce jater, žlučových cest. Poruchy exokrinní funkce pankreatu
Poruchy endokrinních regulací. Hypotalamo-hypofyzární poruchy.
Poruchy funkce nadledvin
Poruchy štítné žlázy a příštitných tělísek
Poruchy endokrinního pankreatu, diabetes mellitus / Maruna
Poruchy reprodukce
Patofyziologie aferentní části nervového systému, poruchy čití, bolest
Patofyziologie eferentní části nervového systému, poruchy motoriky, myopatie
Degenerativní onemocnění CNS
Poruchy speciálních smyslů
Poruchy pojivové tkáně
Patofyziologie nádorového bujení
Reakce zánětlivá a stresová
Poruchy imunitních reakcí
//
Semináře
//
Interaktivní seminář nebo kazuistiky - Plíce, ledviny, vnitřní prostředí
Test a kazuistika - respirace, ledviny a vnitřní prostředí
Vyšetření poruch GIT systému
Interaktivní seminář nebo Kazuistiky - GIT
Vyšetření poruch endokrinního systému
Interaktivní seminář nebo Kazuistiky - Endokrinologie a metabolismus
Vyšetření nervového systému
Interaktivní seminář nebo kazuistiky - Neurologie
Test a kazuistika - GIT, endokrinologie, nervový systém
VI. shrnující blok - kroužkoví učitelé neučí
VII. Shrnující blok - kroužkoví učitelé neučí
//
Speciální semináře
//
Patofyziologie a biochemie kostí, osteoporóza
Autoimunita, poruchy střevní imunity
Patofyziologie dutiny ústní
Cytokiny I
Patofyziologie bolesti
Patofyziologie smyslů
Shrnující kazuistiky I
Cytokiny II
Interaktivní seminář - stres, obecná patofyziologie
Shrnující kazuistiky II
Interaktivní seminář - neoplazie
Shrnující kazuistiky III
Patologická fyziologie navazuje na studium teoretických předmětů a představuje přímé spojení s obory klinickými. Studuje příčiny a mechanismy vzniku nemocí a jejich symptomů, zabývá se funkčními změnami organismu, orgánů, tkání a buněk během vzniku a rozvoje nemocí.
Cílem výuky je vybavit studenty poznatky o biologických příčinách a mechanismech rozvoje patologických stavů. Důraz je kladen na změny funkce organismu provázející lidská onemocnění.
Výuka je realizována formou přednášek a seminářů. Seminární výuka má více forem a snaží se, aby se studenti nejen poznatkům učili, ale učili se také poznatky sami vyhledávat, hodnotit, pracovat s nimi.
Výuka začíná systematickým probíráním patofyziologie orgánových systémů (přibližně odpovídajícím klinickým oborům) a v jejím průběhu jsou probírány obecné patofyziologické děje, které prostupují klinickými obory. P ředměty Patologická fyziologie 1 a Patologická fyziologie 2 na sebe plynule navazují.