Úvod do předmětu Ergoterapie v pediatrii.
Motorický vývoj dítěte. Fyziologický vývoj úchopu u dětí.
Úvod do hodnocení ergoterapeuta v pediatrii.
Periodizace psychologického vývoje.
Vyšetření reflexů.
Využití hry v ergoterapii u dětí.
Grafomotorika. Nácvik psaní. Pomůcky.
Neurologická onemocnění v praxi ergoterapeuta u dětí: Dětská mozková obrna. Spina bifida. Muskulární dystrofie.
Kazuistiky - MO, SB, MD.
Základy orofaciální stimulace.
Terapeutický přístup: Senzorická integrace. Poruchy senzorické integrace.
Terapeutický přístup: Bobath koncept - základy handlingu.
Subject consist of theoretical lectures and practical seminar. Students get information about basic assessment and therapeutic techniques in selected pediatric diseases in occupational therapy.
Emphasis is on the elements of the Bobath concept, Sensory integration and orofacial stimulation in the correction of motor, sensory and cognitive functions in children and adolescents. The student acquires knowledge about specific approach to childhood patients and use of the game as a therapeutic tool in occupational therapy.