Charles Explorer logo
🇬🇧

Occupational Therapy intervention for different areas of practice

Class at First Faculty of Medicine |
B01206

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Státní závěrečná zkouškaTERMNY SZZK: viz. informační tabule studijní oddělení a KRLVÝUKOVÁ MÍSTNOST KRLSPOLEČENSKÉ OBLEČENÍ S SEBOU, MOŽNO HLÁSIT SE NA SISUStudium je zakončeno státní závěrečnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: z obhajoby bakalářské práce PRO PŘIPUŠTĚNÍ K SZZk STUDENT MUSÍ MÍT SPLNĚNY VEŠKERÉ STUDIJNÍ POVINNOSTI.z ústní části zkouškypraktická státní závěrečná zkouška Podmínky pro přihlášení ke státní závěrečné zkoušce-získání alespoň 180 kreditů -splnění všech povinných předmětů zvoleného oboru -splnění povinně volitelných předmětů v rozsahu alespoň 9 kreditů -odevzdání vypracované bakalářské práce ve stanoveném termínu-kontrola indexu se všemi splněnými a zapsanými studijními povinnostmi vedoucího oboru alespoň týden před termínem Státní závěrečné zkouškyStátní závěrečná zkouška:Zkouška má přehledový charakter. Jsou kladeny jen širší otázky a žádá se, aby posluchač prokázal pochopení základních problémů, byl schopen je ilustrovat na konkrétních situacích a osvědčil určitou míru syntézy a hlubšího pochopení.Bakalářská práceBakalářská práce se zpravidla zadává ve druhém roku studia.

Téma bakalářské práce si student volí z nabídky v SISu (pokud nenavrhl vlastní téma).DALŠ INFORMACE K SZZK:Úvod§ 45 odst. 3 zák. č. 111/1998 o vysokých školách mj. stanoví, že studium se řádně ukončuje státní závěrečnou zkouškou, jejíž součástí je zpravidla obhajoba bakalářské práce. V případě bakalářského studia oboru ergoterapie a fyzioterapie na 1.

LF UK je státní závěrečná zkouška jednou ze tří částí SZZk:praktická SZZkteoretická část SZZkobhajoba bakalářské prácePrůběh SZZk a obhajoba bakalářské práceBakalářské studium je ukončeno SZZK, jejíž součástí je obhajoba bakalářské práce (§ 45, ost. 3, zák. č 111/1998 o Vysokých školách).Části SZZkStátní závěrečná zkouška se skládá z praktické a teoretické části a obhajoby bakalářské práce.Jednotlivé části SZZk oboru ergoterapie:Legislativa, systém zdravotní, sociální péče a rehabilitacePsychologické přístupy v ergoterapiiTeorie, filozofie a koncepty ergoterapie Ergoterapeutický proces a intervence v různých oblastech praxeLéčebná rehabilitace a teoretická část Obhajoby bakalářské prácePraktická zkouška z ergoterapieStudent bakalářského studia může skládat SZZk po splnění veškerých povinností studia. Zkoušky a zápočty musí být zapsány do indexu a musí být dosažen stanovený počet kreditních bodů (171 kreditních bodů + 9 kreditních bodů za volitelné předměty, tedy celkem 180 kreditních bodů).Indexy jsou před SZZk kontrolovány děkanátem, event.vedoucím oboru nebo jím pověřenou osobou.

Každý student je povinen předložit studijní index ke kontrole děkanátu, event.vedoucímu oboru a to nejpozději 1 týden před SZZk. V opačném případě nebude připuštěn k SZZk.Datum SZZk je stanoveno měsíc před termínem zkoušky (viz.

Studijni a zkušebni řád 1. LF UK, čl.14).

Náplní SZZk je praktická a teoretická část a obhajoba bakalářské práce.Ve stanoveném termínu probíhá nejprve praktická část SZZk a poté, v daném termínu, teoretická SZZk spolu s obhajobou. Obhajoba bakalářské práceObhajoba bakalářské práce je součástí SZZk (§ 45, ost. 3, zák. č 111/1998 o Vys. školách).

Probíhá ve stejný den jako teoretická SZZk. Student před komisí v krátkém přehledu nastíní svou bakalářskou práci formou powerpointové prezentace.

Délka powerpointové prezentace je 10 minut a poté student odpovídá na otázky členů komise, vedoucího práce a oponenta.Následuje jednání zkušební komise bez přítomnosti studenta a hostů. Na závěr dne předseda zkušební komise vyhlásí výsledek obhajoby.

Opakování Státní závěrečné zkouškyŘídí se platnými právními předpisy (Zák. č. 111/1998 o vysokých školách, platným Studijní a zkušebním řádem Univerzity Karlovy v Praze, platným Studijním a zkušebním řádem 1. lékařské fakulty)Student má právo na 1 řádný a 2 opravné termíny SZZk. Student je povinen SZZk absolvovat nejpozději do 2 let od prvého dne kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy splnil veškeré předpoklady pro konání SZZk (viz.

Studijní a zkušební řád 1. LF UK).SZZk je možné opakovat nejdříve po třiceti dnech.OTÁZKY KE SZZK:Předmět : Ergoterapeutický proces a intervence v různých oblastech praxe1.

Ergoterapie v psychiatrii: specifika práce s osobou s psychózou, neurózou, poruchou osobnosti, afektivní poruchou, organickou duševní poruchou (demence, organický psychosyndrom). 2. Možnosti ergoterapeutické intervence u osob s psychosociální dysfunkcí; základy rodinné terapie3.

Využití kreativních a rukodělných technik v ergoterapii v klientů s různým typem postižení.Terapeutická jednotka zaměřená na proces tvorby a produkt. Práce individuální a ve skupině.4.

Ergoterapie v pediatrii: Zásady vyšetření, cíle a terapie v této oblasti. Ergoterapeutické přístupy.

Práce s rodinou. 5. Ergoterapie v pediatrii: Sensorická integrace podle J.

Ayres. Základní vyšetření, cíle a terapie v této oblasti. 6.

Ergoterapie u dětí s fyzickým postižením (Dětská mozková obrna, spina bifida, Duchenova muskulární dystrofie), vyšetření, cíle a terapie v této oblasti. 7. Zásady vyšetření a terapie v orofaciální oblasti, role ergoterapeuta. 8.

Ergoterapie v geriatrii : nejčastější psychické změny doprovázející stáří. Vyšetření, cíle, terapie. 9.

Ergoterapie v geriatrii : nejčastější pohybové a sensorické problémy doprovázející stáří. Vyšetření, cíle, terapie.10.

Ergoterapie v geriatrii: zásady hodnocení klienta vyššího věku, používané hodnotící nástroje v ergoterapii v geriatrii. Obvyklé oblasti praxe. 11.

Ergoterapie v geriatrii: paliativní péče- principy, uplatnění ergoterapie a práce s lidmi v terminálním stavu- cíle, prostředky. 12. Poradenství v ergoterapii- bariérovost, úpravy prostředí- indikace, cíle, 13.

Kompenzační pomůcky pro aktivity denního života(ADL) na toaletě a v koupelně: předepisování, administrativa, úhrada pomůcek;14. Kompenzační pomůcky pro aktivity denního života(ADL) v kuchyni a pomůcky pro sebesycení: předepisování, administrativa, úhrada pomůcek;15.

Kompenzační pomůcky pro lokomoci: vozíky a jejich rozdělení, přesuny16. Ergoterapie u osob s mentálním postižením a kombinované vady.

Vyšetření, poradenství, terapie. Osobní asistence.

Pracovní zařazení.17. Ergoterapie u osob s mentálním postižením.

Ergoterapeutický proces - vyšetření, aplikace metod, terapie. 18. Alternativní a augmentativní komunikace, příklady19.

Ergoterapie u smyslových vad. Vyšetření, cíle, terapie.

Speciální zařízení, kompenzační pomůcky.20. Ergoterapie ruky.

Vyšetření HK - motorika, úchopy, čití,. Příklady onemocnění.21.

Ergoterapie ruky. Dlahování.

Indikace, zásady dlahování. Typy dlah.

Rozdělení materiálu. Výhody a nevýhody dlahování.

Přístup PANAT22. Fyzické postižení.

Následky poškození míchy. Vyšetření, léčba, poradenství, instruktáž. Úloha ergoterapeuta v jednotlivých fázích léčby. 23.

Fyzické postižení: ergoterapie u osob po poškození mozku. Vyšetření (ADL, mobilita, kognitivní funkce), léčba, kompenzační pomůcky, poradenství. 24.

Ergoterapie u pacientů v bezvědomí či apalickém (vegetativním, perzistentním) stavu. Zásady senzorické stimulace, koncept bazální stimulace, uplatnění v ergoterapii.25.

Ergoterapie u pacientů v bezvědomí či apalickém (vegetativním, perzistentním) stavu. Metoda Affolterové, uplatnění v ergoterapii.26.

Revmatologická onemocnění. Vyšetření, léčba, nácvik ADL, poradenství- zásady prevence, ochrany kloubů, management zátěže. 27.

Postižení ruky. Traumatické poranění horních končetin.

Periferní parézy. Vyšetření, léčba, nácvik ADL.28.

Artrozy nosných kloubů včetně stavů po totální endoprotéze, Osteoporoza. Vyšetření, terapie, poradenství, kompenzační pomůcky. 29.

Ergoterapie ve vztahu k protetice. Amputace horních končetin.

Vyšetření, terapie, škola úchopu, péče o pahýl30. Ergoterapie zaměřená na předpracovní oblast.

Ergodiagnostika. Hodnocení pracovního výkonu - standardizované a nestandardizované hodnocení.

Využití modelových činností.31. Využití PC v ergoterapii.

Práce s pacienty s motorickým postižením. Práce s pacienty s kognitivním postiženým.32.

Kognitivní poruchy a jejich ovlivnění v rámci ergoterapie