Charles Explorer logo
🇬🇧

Supervision in Clinical Practice

Class at First Faculty of Medicine |
B01247

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata: Supervize je zprostředkování nezatíženého náhledu na činnnost při odborné praxi, kterou student vykonává, s cílem vyvarovat se chyb, potvrzení kvality této činnosti a s cílem osobního a profesního růstu. Bude se tak dít v prostředí bezpečném a respektujícím.

Základními atributy bude pomoc v praktickém výkonu činnnosti studenta s pacientem / klientem, umožnění náhledu na práci, individuální přístup, dohoda o tom, co che student od supervize získat. Obsah supervize řídí supervidovaný - student, nikoliv supervizor.

Variace na balintovskou skupinu - problematika vztahu pacienta / klienta a studenta na odborné praxi, studenta a personálu ve zdravotnickém (sociálním) zařízení, požaduje se aktivní účast, tj. přednesení vlastních případů z praxe. Pravidla balintovské skupiny: Výběr případu - student předloží ostatním základní údaje o případu a vylíčí podstatu problému Hlasováním se vybere jeden případ Podrobná prezentace případu, problému, co se stalo, co všechno se udělalo, zkusilo atd. Dotazy studentů ze skupiny Fantazie za všechny důležité osoby příběhu Co bych dělal, kdybych byl na místě? (návrhy řešení) Co skupina přinesla tomu, kdo případ přinesl do skupiny Tato jednoduchá a dobře promyšlená pravidla umožňují předání maxima zkušeností pro řešení konkrétní sitace.

Bálintovská skupina umožňuje studentům vzájemně se podporovat, sdílet své zkušenosti a přispívat si praktickými náměty k řešení problémů a náročných situací, které jejich odbornou praxi (event. studium) provázejí. Práce ve skupině směřuje k lepší orientaci v komplikovaných vztazích.

V Bálintovských skupinách se řeší především vztahové problémy.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Balintovská skupina je specifická forma supervize s přesně strukturovaným programem. Nejedná se o rady nebo poučování, ale o možnost náhledu z jiného úhlu pohledu, kterého v dané situaci, kdy jsme většinou zainteresováni emočně, nejsme schopni. Bude řešena konkrétní problematika vztahu pacienta/klienta a studenta na odborné praxi, studenta a personálu ve zdravotnickém (sociálním) zařízení. Formou skupinové práce se pokusíme najít nové možnosti řešení případu, který ustrnul v "patové" pozici.

Pravidla balintovské skupiny:

Výběr případu - student předloží ostatním základní údaje o případu a vylíčí podstatu problému

Hlasováním se vybere jeden případ

Podrobná prezentace případu, problému, co se stalo, co všechno se udělalo, zkusilo atd.

Dotazy studentů ze skupiny, aby si doplnily informace o případu

Asociace k předloženému příběhu za všechny jeho účastníky

Co bych dělal, kdybych byl na místě toho, kdo prožil předložený příběh? (návrhy řešení)

Sebereflexe, co skupina přinesla tomu, kdo případ přinesl do skupiny

Tato jednoduchá a dobře promyšlená pravidla umožňují předání maxima zkušeností pro řešení konkrétní situace. Bálintovská skupina umožňuje studentům vzájemně se podporovat, sdílet své zkušenosti a přispívat si praktickými náměty k řešení problémů a náročných situací, které jejich odbornou a klinickou praxi provázejí. Práce ve skupině směřuje k lepší orientaci v komplikovaných vztazích. V Bálintovských skupinách se řeší především vztahové problémy.

Studenti získají praktické zkušenosti s touto specifickou formou supervize a zpětnou vazbou své činnosti. Pozornost bude věnována vytváření potřebných profesionálních kompetencí ve vztahu k pacientům/klientům a ostatním pracovníkům a kompetencím, které jsou významné z hlediska pracovního výkonu sestry. Při skupinových setkáních bude kladen důraz na posilování komunikativních, personálních a sociálních kompetencí, což je významné pro rozvoj profesionální odpovědnosti a rozvoje znalostí a dovedností sester.

Skupinová setkání povedou studenta k získávání těchto základních znalostí a dovedností: dovednost reflektovat svoji práci dovednost využívat supervize jako cesty k osobnímu a profesnímu růstu

Obsahové vymezení skupinových supervizních setkání: supervizní práce s tématy a "zakázkami" studentů.