Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy psaní odborného textu

Předmět na 1. lékařská fakulta |
B01272

Sylabus

Seminář 1

Úvod do předmětu

Anotace:

Cílem úvodního semináře je seznámit posluchače s pravidly písemné komunikace pro kontakt s jednotlivcem a institucí.

Klíčové pojmy:

ČSN 01 6910, úprava písemností psaných na PC, druhy písemností

Seminář 2

Adresy, tituly, oslovování v písemné komunikaci

Anotace:

Seminář je zaměřen na posloupnost informací v adresách, správné oslovování v jednotlivých písemnostech v závislosti na společenské úrovni a pracovního zařazení

Klíčové pojmy: typy adres, vědecké tituly a akademické hodnosti, oslovování ? funkce, titul, jméno

Seminář 3

Normalizovaná úprava písemností psaných do elektronických předtisků organizací

Anotace:

Seznámit posluchače s možnou volbou loga pro jejich organizaci, záhlaví dopisu, evidence jednotlivých písemností, věc a text dopisu v závislosti na obsahu

Klíčové pojmy:

Logo, záhlaví, adresní pole, adresní pásmo, struktura dopisu

Seminář 4

Podpisové právo a razítko

Anotace:

Dodržování kompetencí v rámci pracovního zaměření, význam hranatého a kulatého razítka, podepisování a parafování písemnosti vzhledem k jejich důležitosti

Klíčové pojmy:

Podpisové právo, statutární platnost

Seminář 5

Písemnosti občanů organizacím

Anotace:

Žádosti občanů organizacím, stylizace, úprava, přílohy

Klíčové pojmy:

Žádost, dotaz

Seminář 6

Strukturovaný životopis

Anotace:

Cílem semináře je nabídnou posluchačům kritéria pro zpracování strukturovaného životopisu na PC, vč. doporučujících referencí

Klíčové pojmy:

Strukturovaný životopis, reference

Seminář 7

Závazné písemnosti pro organizace

Anotace:

Objednávka, její náležitosti, pravidla pro úhradu, kupní smlouva, dohoda mezi organizacemi atd.

Klíčové pojmy:

Objednávka, urgence, reklamace

Seminář 8

Propagační písemnosti organizace

Anotace:

Seminář je zaměřen na vlastní propagaci organizace, firmy v tisku, zpracování letáku, inzerátu, nabídkového dopisu.

Klíčové pojmy:

Leták, inzerát, vyžádaná a nevyžádaná nabídka

Seminář 9

Vizitky

Anotace:

Cílem semináře je seznámit posluchače s jednotlivými typy vizitek a nabídnout jim správné způsoby prezentace touto formou

Klíčové pojmy:

Vizitka firemní, osobní, komplimentky

Seminář 10

E-mailové zprávy ? úprava a obsah

Anotace:

E-mailová zpráva, druh komunikace s doporučenými pravidly, digitální podpis.

Klíčové pojmy:

Digitální podpis

Seminář 11

Krátké textové zprávy

Anotace:

Účel a náležitosti textových zpráv ? výhody, nevýhody

Klíčové pojmy:

SMS zprávy

Seminář 12

Diplomatický protokol

Anotace:

Osobní dopisy vedoucích pracovníků, slavnostní příležitosti a úprava textu, typy používaných papírů, vůně, keramická pera pro zvací dopisy.

Klíčové pojmy:

Osobní dopis, pozvání, slavnostní příležitosti

Seminář 13

Doporučující dopisy

Anotace:

Cílem semináře je seznámit posluchače s možnostmi navázání kontaktů formou písemné komunikace

Klíčové pojmy:

Doporučení

Seminář 14

Pozvánka

Anotace:

Způsoby a formy pozvání písemnou formou v souvislosti s prezentací organizace, klientelou, zájemci o pořádanou akci, seminář

Klíčové pojmy:

Pozvánka, pozvání

Seminář 15

Prezentace organizace písemnou formou

Anotace:

Obálky, dopisní papíry, barevná typologie a účel jejich používání

Klíčové pojmy:

Okénkové obálky, formáty

Seminář 16

Jednoduché právní listiny

Anotace:

Cílem semináře je nabídnout posluchačům možnosti vytvoření vlastních předtisků pro jednoduché právní listiny

Klíčové pojmy:

Plná moc, zmocnění, dlužní úpis

Anotace

Prezentace organizace navenek tj. poutače, plakáty. Vizitky a práce s nimi.

Základní propagační materiály, základní typy dokumentů a jejich obsahová a grafická úprava. Žádosti o sponzorské dary. Doporučující dopisy.

Osobní pozvání na akci dané organizace. Jakékoli typy objednávek pro organizace, nabídek, reklamací, pohledávek , závazku atd.

Vedení administrativy v organizaci.