* Tento předmět vznikl v rámci projektu ?Zavedení pregraduálního studijního programu ?Molekulární medicína v teorii a v praxi biotechnologické společnosti"
* Projekt je financován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem ČR a rozpočtem hlavního města Prahy.
* Evropský sociální fond napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnatelnosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů.
* Praktický kurz Inovativní podnikání letní semestr 07/08, přednáška trvá vždy dvě vyučovací hodiny (1,5 hod.) vždy ve středu od 14,30-16,00 v posluchárně ÚKBLD, areál VFN, pavilon N, přízemí
* datum Téma přednášející 1. 5. 3. Právní rámec podnikání v ČR a EU Josef Fiřt 2. 12. 3. Právní rámec podnikání v ČR a EU Josef Fiřt 3. 19. 3. Komerční využití výsledků výzkumu z důrazem na fungování společnosti z oblasti živých věd. Jiřina Shrbená 4. 26.3. Komerční využití výsledků výzkumu z důrazem na fungování společnosti z oblasti živých věd. Jiřina Shrbená 5. 2. 4. Aplikovaná personalistika Tomáš Mertin, Klára Votavová 6. 9. 4. Aplikovaná personalistika Tomáš Mertin, Klára Votavová 16. 4 Organizace týmů, Distribuce počáteční situace Milan Matis 7. 23. 4. Podpora prodeje a reklama Milan Matis 8. 30. 4. Cenové strategie Milan Matis 9. 7. 5. Management distribučních kanálů a Segmentace, cílení a umístění Milan Matis 10. 14. 5. Strategie životního cyklu výrobku, Marketing Management Process Milan Matis 11. 21. 5. Vyhodnocení Milan Matis
Tento předmět vznikl v rámci projektu "Zavedení pregraduálního studijního programu "Molekulární medicína v teorii a v praxi biotechnologické společnosti"
Projekt je financován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem ČR a rozpočtem hlavního města Prahy.
Evropský sociální fond napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnatelnosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů.
Struktura a náplň praktického kurzu Inovativní podnikání LS/08 středa 14:30 - 16:00.
V rámci projektu s názvem Zavedení pregraduálního studijního programu "Molekulární medicína v teorii a v praxi biotechnologické společnosti" vzniká na 1. LF UK ucelený studijní program, který seznámí studenty nejen s medicínskou stránkou oboru molekulární medicína a biotechnologie, ale také s možnostmi komerčního využití nabytých teoretických znalostí. První částí tohoto programu byl předmět Molekulární medicína a biotechnologie, který proběhl v zimním semestru 2007. Druhou částí je níže specifikovaný praktický kurz Inovativní podnikání, který se připravuje pro tento letní semestr.
Tento kurz je pro všechny z vás, kteří máte podnikatelského ducha a nebo ještě nevíte co budete po ukončení studia dělat. Základy podnikání se hodí každému, kde si není jistý, že začne a skončí svou kariéru ve státní nemocnici.
Obsah kurzu a) 2 semináře na téma právní rámec podnikání v ČR a EU b) 2 semináře na téma Komerční využití výsledků výzkumu z důrazem na fungování společnosti z oblasti živých věd.
V rámci seminářů budou zpracována následující témata.
" Tvorba strategie, průzkum trhu
" Ochrana duševního vlastnictví
" Transfer technologií
" Příklady - v ČR a zahraničí
" Podnikatelský plán
" Zakládání spin-off firem
" Financování komercializace výsledků výzkumu
" Příklady - v ČR a zahraničí
" Česko-anglická terminologie v obchodních vztazích. c) 2 semináře na téma Aplikovaná personalistika pro studenty medicíny. V rámci seminářů budou zpracována následující témata.
" Proces výběru/hledání zaměstnání
" CV + motivační dopis
" Pohovor - verbální a neverbální komunikace
" Assessment centra (Hodnotící centra) a skupinová dynamika
" Osobnostní dotazníky
" Úspěšné fungování v zaměstnání
" Psychohygiena - prevence syndromu vyhoření, relaxace
" Budování kariéry (Career building) - plán osobního rozvoje
" Manažerské dovednosti
" Odchod ze zaměstnání
" Podávání výpovědi
" Outplacement, boomerang recruitment d) Cca 6 seminářů na simulační hru MarkOps. V rámci této simulační hry si budou moci studenti prakticky vyzkoušet rozhodování v následujících oblastech.
" Organizace týmů, Distribuce počáteční situace
" Podpora prodeje a reklama
" Cenové strategie
" Management distribučních kanálů a Segmentace, cílení a umístění
" Strategie životního cyklu výrobku a Marketing Management Process
" Vyhodnocení