Vznik a vývoj case managementu, jeho využití v sociální práci a mental health.
Základní modely CM.
Využití CM v adiktologických službách.
Vztah v CM, etická dilemata.
Praktické činnosti v CM nad rámec poradenství: Propojování ke zdrojům, obhajoba zájmů klienta, implementace a integrace poskytování více služeb současně, využívání přirozených zdrojů.
Předmět seznamuje studenty s case managementem (CM) jako postupem vhodným pro práci s klienty s mnohočetnými problémy. Je jim představena historie vzniku a vývoje tohoto přístupu, důvody jeho zavádění, základní principy a činnosti CM. Dále jsou studenti seznámeni se základními modely služeb, ve kterých se CM uplatňuje. Dále jsou seznámeni s využitím CM v adiktologických službách ve světě i v České republice.
Ve cvičeních se studenti uč í na modelových situacích porozumět souvislostem mezi základními činnostmi case managera, roli case managera v týmové spolupráci. Jsou jim představeny reálné fungující modely využívající CM v adiktologických službách a ve službách péče o duševní zdraví v České republice i v zahraničí.