1) Úvod do předmětu, úvod do obecné epidemiologie, výzkum v oblasti epidemiologie, epidemiologické studie, typy, metodologie, využití výsledků. 2) Výzkum v oblasti nutriční terapie, využití výsledků, výzkum ve 21. století, grantové projekty, výzkum v historii. 3) Výzkumný proces, charakteristika výzkumu a průzkumu, rozdělení výzkumu, úloha výzkumu ve zdravotnictví. 4) Kvantitativní a kvalitativní výzkum, rozdílnosti, využití výsledků. 5) Techniky výzkumu, účast nutričního terapeuta na výzkumu, nutriční terapeut jako výzkumník. 6) Fáze výzkumu (přípravná, sběr dat, zpracování empirických dat, interpretace a praktická aplikace). 7) Přípravná fáze výzkumu, vymezení výzkumných problémů. 8) Formulace výzkumných cílů, formulace hypotéz. 9) Navržení výzkumného plánu a metodiky. 10) Statistické výpočty, analýza získaných dat. 11) Sestavení výzkumné zprávy, interpretace výsledků výzkumu. 12) Práce v terénu na vlastním výzkumném záměru. 13) Práce v terénu na vlastním výzkumném záměru.
Předmět má praktický charakter. Seznamuje se základními pojmy a principy přípravy, realizace a vyhodnocování výzkumů ve zdravotnictví s přihlédnutím k oboru nutriční terapie a obecné epidemiologie.
Poukazuje na nemalý význam výzkumu a vědecké práce v oblasti epidemiologie.Záměrem je poskytnout studentům poznatky pro lepší orientaci v problematice výzkumu v oblasti zdravotnictví a především v oblasti nutriční terapie. Předmět seznamuje studenty s úlohou výzkumu ve zdravotnictví, nutriční terapii a prioritami výzkumu pro 21. století.