Charles Explorer logo
🇬🇧

Applied Educational Psychology

Class at First Faculty of Medicine |
B02299

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové zaměření výuky:

I.  VYMEZENÍ APLIKOVANÉ PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE (PŘEDMĚT A CÍLE)

Teoretické koncepty, odborná terminologie a základní přístupy

Pojetí výchovy z hlediska pedagogické psychologie. Činitelé působící na výchovu a učení.

II. APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Teorie a aplikace poznatků z psychologie na proces učení se; UČENÍ A ZÍSKÁVÁNÍ ZNALOSTÍ – PSYCHOLOGIE UČÍCÍHO SE

Faktory ovlivňující průběh a výsledky učení (Kontext výuky; Učivo; Učitel/vzdělavatel; Učící se jedinec)

Psychické procesy a stavy (práce s pamětí, koncentrace pozornosti jako základ efektivního učení se, tvořivost a její rozvíjení)

Psychologie učení a principy učení jednotlivých věkových kategorií pacientů

Psychologie učení (se) dospělých, motivace ve vzdělávání dospělých, učební (studijní) styly, metody učení

Psychologické aspekty hodnocení

Psychologie pedagogické interakce a komunikace – Struktura a proces poradenského/edukačního rozhovoru;

III.APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Teorie a aplikace poznatků z pedagogiky, didaktika a metodika

Didaktické zásady

Fáze didaktického procesu – analýza, plánování, realizace, hodnocení výuky a vyučování/edukace

Vytváření a ovlivňování učebního prostředí

Výukové formy a metody, alternativní metody vyučování

Metody hodnocení

Učební pomůcky, moderní technické prostředky vyučování

IV.APLIKOVANÁ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE: Úloha nutričního terapeuta při zachování a obnově zdraví klienta, poradenství, edukace

Popis rolí vzdělavatele (konzultant/poradce; lektor; kouč, mentor/tutor/ supervizor; facilitátor; mediátor)

Samostatné lektorské podnikání a kompetence lektora/poradce a etika v poradenství

Analýza vzdělávacích potřeb: příprava – realizace – evaluace

Didaktika a metodika vzdělávací akce – cíle, typy vzdělávacích akcí, metody práce s jednotlivcem a se skupinou/facilitativní vedení skupiny

Struktura a proces vzdělávací akce a proces učení

Hodnocení – typy evaluací. Formy evaluace, jejich výhody a využití

Edukační proces, fáze edukačního procesu

Edukační plán a jeho tvorba

Realizace a vyhodnocení edukace, edukační záznam

Obtížné situace v poradenství/edukaci a jejich řešení

Edukace jedinců se specifickými potřebami; Edukace pacienta/klienta a rodinných příslušníků v oblasti výživy.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a předpokládá aplikaci znalostí získaných v medicínských a sociálních vědách. Obsahem předmětu je propojení poznatků psychologie a pedagogiky na teoretické úrovni a v klinické praxi.

Praktická cvičení jsou zaměřena na aplikaci edukace v klinické praxi. Edukace pacientů a jejich blízkých nutričním terapeutem je nástrojem zajištění lepší účasti pacientů na procesu poskytování zdravotní péče a především pak zachovávání a obnovy zdraví.

Nutriční terapeut se také podílí na provádění, zjištění a analýze potřeb v oblasti vzdělávání a kvalifikaci pracovníků ve vlastním zdravotnickém zařízení v oboru NT. Plánuje a zajišťuje organizaci dalšího vzdělávání různých kategorií pracovníků ve zdravotnictví jak ve vlastních zdravotnických zařízeních, tak i zprostředkovaně v dalších vzdělávacích a zdravotnických zařízeních v problematice výživy.