Charles Explorer logo
🇬🇧

Eating Disorders

Class at First Faculty of Medicine |
B02302

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Psychoterapeutické metody (KBT) a poruchy příjmu potravy. Hospitalizace a ambulantní péče z pohledu psychologa.

Poruchy příjmu potravy rizikové faktory a diagnostika a psychiatrické komorbidity.

Práce s poruchami příjmu na oddělení 3, Centra specializovaného na poruchy příjmu potravy na Psychiatrické klinice, terapeutická smlouva, práce s manuály, režimová opatření z pohledu specializované sestry.

Psychiatrické komorbidity a léčba I.

Nutriční intervence na ostatních odděleních Psychiatrické kliniky (mimo Centrum pro PPP), zavřené a otevřené oddělení diagnózy geronto-psychiatrické, psychotické stavy, závislosti, depresivní poruchy.

Komplexní program pro poruchy příjmu potravy - Denní režim, terapeutická smlouva Jednotky pro PPP komplexní program, léčba komorbidit.

Léčba na Denním stacionáři pro PPP, skupinová terapie.

Rodinná terapie u PPP a dalších psychiatrických diagnóz.

Léčba poruch příjmu potravy u dětí.

Specifická nutriční intervence u psychiatrických pacientů a PPP, týmová práce, vzdělání a výcvik v psychoterapeutických intervencích, modifikace nutriční intervence u psychiatrických diagnóz, etické faktory nutriční intervence.

Kluby pro rodiče a ambulantní a následná péče.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Obsahem předmětu je úvod do problematiky poruch příjmu potravy (PPP), teorie změny regulace příjmu potravy, multifaktoriálně podmíněny a ovlivňující vznik psychiatrického onemocnění s celým spektrem patologického jídelního chování. Absolvent by se měl seznámit se základy diagnostiky onemocnění PPP a komorbidních onemocnění a s úkoly nutričního terapeuta v rámci komplexní interdisciplinární péče. Měl by znát zásady preventivních postupů u rizikového chování spojeného s PPP a mít základní vědomosti o způsobech intervencí, motivačním rozhovoru, přístupech psychoterapeutických i farmakoterapeutických a supervizi.

Semináře pak kladou důraz na propojení teoretických znalostí s terapeutickou praxí na lůžku, v denním stacionáři i v ambulantní péči. Zahrnují kontakt s pacienty, ukázky terapeutické práce, arteterapie, rodinné terapie, skupinové terapie a komunitní práce a režimové terapie zaměřené normalizaci jídelního režimu a realimentaci. Ukázky preventivní programů s použitím nových technologií a sociálních sítí.