Vyučující:
Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.
Kontakt: zuzana.rodova@lf1.cuni.cz
MÍSTNOST: Výuková místnost na KRL (Albertov 7, Praha 2, 128,00)
Témata:
Úvod do Evidence Based Practice (EBP)
Základní terminologie
Strategie pro hledání evidence
Kritické hodnocení, ergoterapeutické časopisy, databáze. Formulace klíčových slov.
Problem-based learning (PBL)
Bariéry v zavádění EBP do praxe. Shrnutí naučených poznatků.
Evidence Based Practice (EBP) neboli praxe založená na důkazech je v současné době velmi aktuálním a diskutovaným tématem nejen v oblasti medicíny (Evidence Based Medicine), ale i v paramedicínských profesích, ergoterapii nevyjímaje. Dle Taylor (2007) je EBP používání nejlepších současných relevantních vědeckých poznatků při rozhodování o volbě typu péče o klienta.
Studenti se seznámí s historií EBP, jakým způsobem vyhledávat informace a jak tyto informace použít v terapii u konkrétního klienta/pacienta. V rámci výuky se budou informováni o strategiích pro hledání evidence (výzkumných článků) v různých databázích, s kritickým hodnocením, formulaci klíčových slov a ergoterapeutických časopisech a databázích.
Budou seznámeni s Problem-based learning (PBL) a kreslení myšlenkových map (Mind map) a naučí se je používat v rámci EBP.