Charles Explorer logo
🇬🇧

Case study seminar 4

Class at First Faculty of Medicine |
B02639

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vedoucí předmětu: Mgr. Anna Krulová, Mgr. Jaromíra Uhlířová  

Mgr. Anna Krulová konzultační hodiny: středa 15:00 - 16:00

Kontakt: anna.krulova@lf1.cuni.cz  

Mgr. Jaromíra Uhlířová konzultační hodiny: čtvrtek 14:30 - 15:30 kontakt: jaromira.uhlirova@lf1.cuni.cz    

Interaktivní seminář. Práci s jednoltivými skupinami pacientů, či představení speciální metodiky, terapeutické techniky apod.

Skupinové i individuální práce na standardech ergoterapeutické praxe vždy dle zadání vyučujícím.  

Sučásti předmětu je výuka na plicním oddělení v termínech dle níže uvedeného rozpisu - vyučující Mgr. Martina Havlová (martina.havlova@vfn.cz):

Ergoterapie u poruch dýchání 2 - Koncepce této části výuky bude cílená na rozšíření znalostí ohledně zásad a principů plicní rehabilitace, metodických postupech nebo dechových technikách. Nadstavba základních souvislostí z fyziologie a kineziologie povede k dosažení uceleného náhledu na danou problematiku. Praktickým nácvikem dojde k osvojení schopnosti účelného využití vybraných postupů v terapii. Do výuky bude zahrnuta praktická aplikace diagnostiky, sestavování terapeutických plánů a nácvik správných terapeutických postupů plicní rehabilitace u pacientů s poruchou dýchání.  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

V rámci tohoto předmětu se studenti seznámí s konkrétními kasuistikami pacientů s různými diagnózami a různým typem funkčního postižení. Studenti si na uvedených kasuistikách osvojí stanovení vhodného ergoterapeutického plánu, naučí se stanovit a aplikovat vhodnou terapeutickou metodiku na konkrétních pacientech.

A to z klinické oblasti: • Pediatrický pacient • Geriatrický pacient • Pacient s interními obtížemi • Pacient s míšní lézí (kvadruparéza - plegie, paraparéza - plegie) • Pacient s ortopedickými obtížemi • Pacient s pohybovými obtížemi • Pacient po poranění mozku • Pacient s chirurgickými obtížemi • Pacient s psychiatrickou diagnózou. V rámci tohoto předmětu mohou studenti prezentovat své zkušenosti z praxí, prezentovat kasuistiky pacientů, se kterými pracovali na praxích a zkonzultovat tak s vyučujícím a s ostatními studenty, zda vhodně stanovili ergoterapeutický cíl, plán a zda aplikovali vhodné metodiky v rámci ergoterapie, včetně funkční diagnostiky daného pacienta.