Vstupními znalostmi je porozumění základním patofyziologickým mechanismům, které mohou ohrozit hlavní životní funkce (aplikovaná patofyziologie). Postupy, kterými studenti kazuistiky řeší , zahrnují většinou jen principy (např. hypoxie - zvýšení O2 ve vdechované směsi, zástava ventilace - náhrada ventilace, hypovolémie - doplnění objemu, bolest - analgézie.) Předmět nevyžaduje znalost farmakologie.
Vstupními dovednostmi je fyzikální vyšetření pacienta ( náplň předmětu interní propedeutika) a základní monitorování v rozsahu povinné výuky fyziologie ve 2. ročníku.
Cílem předmětu je řešit akutní stavy v medicíně s patofyziologickým porozuměním, vytvořit prostor pro kladení otázek týkajících se patofyziologických mechanismů a léčebných principů.
Výhodou tohoto typu výuky je práce v malých skupinách (6 studentů/lékaře), možnost udělat chyby beze škody pro pacienta a možnost okamžité konzultace, popřípadě korekce omylů zkušeným klinikem.
Předmět je vhodný zejména pro ty z vás, kteří uvažují o specializaci na akutní medicínu či internu.
Absolventi předmětu se zájmem o simulační metodu výuky se mohou přihlásit do lektorského kurzu a pomáhat se simulační výukou fyziologie ve 2. ročníku.
Náplní předmětu je řešení simulovaných kazuistik z akutní medicíny na figurínách pod vedením lékaře.
Cílovou skupinou jsou studenti 3. a 4.ročníku.
Studentům 5. a 6. ročníku tento předmět nedoporučujeme. Pro 5. a 6. Ročník je fyziologie v simulacích II B02703, který je možné absolvovat i bez zkušenosti s analogickým předmětem nižší úrovně.