Charles Explorer logo
🇬🇧

Supervision in Nursing

Class at First Faculty of Medicine |
B02862

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové zaměření výuky:

ZS Pojem, definice supervize a možnosti jejího uplatnění v pomáhajících profesích - praktická aplikace supervize v kontextu ošetřovatelství a zdravotně-sociální oblasti; Hranice supervize a její přesahy (koučing, mentoring, tutoring, poradenství, psychoterapie); Etické aspekty supervize; Kontrakt a smlouva o supervizi; Funkce supervize - podpůrná, kontrolní a rozvojová supervize; Formy supervize: Individuální supervize a skupinová supervize; Případová supervize - Balintovská skupina; Týmová supervize; Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami jednotlivých účastníků kurzu (průběžně). LS Teoretické koncepty, techniky a základní přístupy v supervizi; Struktura a proces supervizního rozhovoru; Managerská supervize, supervize jako součást řízení lidských zdrojů; Klinická supervize-firemní kultura, klíče k úspěchu a rizika související se zavedením supervize do organizace; Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami jednotlivých účastníkůkurzu (průběžně).  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět koncipován jako teoreticko-praktický. V rámci tohoto předmětu studenti získávají teoretické vědomosti o supervizi a praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese zdravotní sestry. Supervize je prostorem pro řízenou, kontextuální reflexi. Základní metodou práce je rozhovor s využitím vlastních zkušeností studentů, zvyšující studentovu schopnost reflexe vlastní práce a sebereflexe. Supervize probíhá ve skupině maximálně 10 - 12 studentů. Bloková výuka (5 hod/event. dle možností rozvrhu). Předmět integruje poznatky, které mají studenti ze základních i aplikovaných psychologických disciplin, komunikace, etiky a především pak vlastní klinické praxe. Pozornost se věnuje vytváření potřebných profesionálních kompetencí ve vztahu k pacientům/klientům a ostatním pracovníkům i kompetencí významných z hlediska pracovního výkonu. Z hlediska významu pro rozvoj profesionální odpovědnosti a rozvoje dovedností, znalostí a postojů sester je v rámci předmětu kladen důraz na posilování komunikativních, interpersonálních a podporu odborných kompetencí.

Volitelný dvousemestrový předmět je určený pro:

 pro I. a II. ročník ZS/LS nMgr studia oboru Intenzivní péče, (prezenční i kombinovaná forma), akademický rok 2015/2016

 pro I. a II. ročník ZS/LS bakalářského studia oboru Všeobecná sestra (prezenční i kombinovaná forma), akademický rok 2015/2016

Počet studentů v předmětu je omezen (min. 8 a maximálně 16)