Charles Explorer logo
🇬🇧

Coaching approach in nursing

Class at First Faculty of Medicine |
B02863

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové zaměření výuky:

Obsahové vymezení přednášek                           

Úvod do teorie koučování - pojem a pojetí, principy koučování;

Osobnost a dovednosti kouče  - zdravotník jako kouč?

Postmoderní filosofické přístupy a jejich praktická aplikace na oblast koučování

(ústřední premisy teorie poznání ve vztahu k systemické teorii), naslouchání, reflexe a sebereflexe v koučovacím rozhovoru)

Metodika koučování a metodologie Solution Focused Approach (Přístup orientovaný na řešení) Steve de Shazer

Typologie otázek; Práce na změně; Pravidla tvorby cílů; Zakončení koučování a zpětná vazba;

Koučing v kontextu zdravotnictví; "zakotvení" koučingu v klinické praxi.  

Obsahové vymezení cvičení

Identifikace tréninkových potřeb účastníků

Nácvik a rozvíjení dovedností v koučovacím rozhovoru - individuální rozhovory (příp. práce s nahrávkou individuálního koučovacího rozhovoru).

Cvičení - vybrané koučovací postupy

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět koncipován jako teoreticko-praktický. Obsah předmětu je koncipován jako základní uvedení do problematiky "pomáhajícího KOUČOVACÍHO rozhovoru" v kontextu postmoderních filozofických přístupů (systemické myšlení), včetně nastínění jeho aplikace ve zdravotnické praxi. Tradiční důraz na direktivní přístupy v pomáhajících rozhovorech se během posledních let posouvá směrem k více spolupracujícím a participativním modelům, tedy i k možnosti využití koučingu v praxi zdravotníků.

Cíl předmětu

Předmět seznamuje studenta s koučingem, jakožto formou podpory a rozvoje, pomocí níž se student učí jak efektivně motivovat, vést, zvládat změny a dělat pokroky - a to nejen ve vztahu k sobě samému, ale také ve vztahu k potenciálním klientům/pacientům a kolegům. Kurz tedy nabízí a rozvíjí self-management a proaktivní účinné strategie. Součástí kurzu je také aktualizace studentova osobnostního rozvojového plánu a práce na rozvoji psychosociálních kompetenci a metakognitivních znalostí (tj. znalost studentů o jejich vlastním poznávání a učení).

Volitelný jednosemestrový předmět je určený: pro II. ročník LS bakalářského studia oboru Všeobecná sestra (prezenční i kombinovaná forma), akademický rok 2015/2016

Počet studentů v předmětu je v každém semestru omezen (min. 8 a maximálně 18)