Charles Explorer logo
🇬🇧

Clinical Addictology - Individual Therapy in Addictology

Class at First Faculty of Medicine |
B03051

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Blok 1

Úvod O předmětu, obsah předmětu, podmínky absolvování

Klíčové pojmy: Diagnostika, diagnostický proces, rozhovor, dotazník, test  

Blok 2

Diagnostická činnost: Zásady práce s diagnostickými metodami, průběh a proces vyšetření, použití v praxi

Klíčové pojmy: Diagnostika, metoda, proces vyšetření, prostředí, klient  

Blok 3

Základní vlastnosti testů: Základní metodologické požadavky a podmínky kvality: objektivita, standardizace, reliabilita, validita.

Klíčové pojmy: Objektivita, standardizace, reliabilita, validita.

Klasifikace diagnostických metod: Popis měření v sociálních vědách - proměnné a výzkumný soubor.

Klíčové pojmy: Proměnná, operacionální definice, reliabilita a validita, výběr, populace a výběrový soubor, reprezentativní výběrový soubor.  

Blok 4

Dotazníky: Dotazníky dostupné a vhodné pro posouzení problémů uživatelů drog.

Klíčové pojmy:Dotazník, Europ-ASI, závislost  

Blok 5

Posuzovací stupnice: Druhy posuzovacích škál, technika Q třídění, sémantický diferenciál

Klíčové pojmy: Škála, nucená volba, Q třídění, sémantický diferenciál  

Blok 6

Diagnostické nástroje dostupné na internetu: Orientace v diagnostických nástrojích dostupných na internetu,

Klíčové pojmy: Internet, databáze  

Blok 7

Tvorba dotazníku: Tvorba vlastního diagnostického nástroje a jeho pilotní vyzkoušení  

Blok 8

Cvičení: Výběr, vyplnění a vyhodnocení zvolených diagnostických metod  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět navazuje na teorii probíranou v předmětu Klinická adiktologie – koresponduje s ním a probíraná témata ilustruje pomocí případových studií, kolokviálních diskusí a koncentruje pozornost na individuální vedení konkrétních případů. Adiktologická terapie individuální je postupem využívajícím celostního přístupu.

Témata pokročilých dovedností jsou integrována do modelování klinické praxe. Studenti se učí implementovat teoretické koncepty do praktické strategie konceptualizace a vedení konkrétního případu v situaci tváří v tvář klientovi.

K výuce jsou ve cvičeních využíváni pacienti Kliniky adiktologie, případně videonahrávky individuálních sezení.