- Termín "asistivní technologie", odborné poradenství v oblasti asistivních technologi í.
- Zásady výběru pomůcky a možnosti jejího získání.
- Využití PC při terapii. Možnosti usnadnění přístupu PC. Speciální hardware a software.
- Využití tabletu z pohledu ergoterapeuta.
- Ergonomie a úprava místa při práci s PC.
- Informační a komunikační technologie pro volný čas, vzdělávání a zaměstnávání.
- Technické pomůcky pro komunikaci dostupné na českém trhu pro osoby s postižením sluchu, zraku, řeči a s fyzickým postižením.
- Využití informačních a komunikačních technologií u dětí se speciálními potřebami.
- Virtuální realita, výzkum a vývoj v oblasti komunikačních technologií.
Předmět se skládá ze dvou částí – Základy logopedie a Komunikační technologie v ergoterapii. a) Základy logopedie - tato část předmětu si klade za cíl studenty seznámit s diagnosticko-terapeutickým oborem, který má své nezastupitelné místo v interprofesní rehabilitaci pacientů dětského i dospělého věku. Studentům bude informativně představen obor a jeho koncepce v resortu zdravotnictví, nastíněna odbornost klinického logopeda vč. možnosti spolupráce s jinými odbornostmi a specifika intervence v klinické logopedii. Dále bude zaměřen na seznámení s možnostmi logopedické diagnostiky i terapie pacientů dětského i dospělého věku při poruchách řeči (vč. informace o náhradních komunikačních systémech), hlasu, sluchu, polykání a příjmu potravy. b) Komunikační technologie v ergoterapii - v rámci této části předmětu se studenti seznámí s problematikou asistivní technologie se zaměřením na komunikační technologie pro osoby s různým typem disability - osoby s postižením sluchu, zraku, řeči a s fyzickým znevýhodněním. Studenti si osvojí teoretické i praktické znalosti využití
PC při terapii, usnadnění přístupu počítače, práce s různými typy PC pomůcek. Studenti se seznámí s pomůckami dostupnými na českém trhu a organizacemi poskytujícími tyto pomůcky a poradenství.