Charles Explorer logo
🇬🇧

Occupational Balance and Occupational Science

Class at First Faculty of Medicine |
B03375

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Rizikové faktory v ergoterapii

Modul se zaměřuje na teorii a výzkum ve spojitosti se zásadním aspektem zdraví, konkrétně pojmenovaným "rovnováha" v aktivitách a zaměstnávání v lidském životě, která může mít silný vliv na zlepšení nebo poškození lidského zdraví. Student si osvojí znalosti rizikových faktorů v oblasti zaměstnávání. V lidském životě je mnoho rizik, kterým by člověk měl předcházet, aby se nesnižovala jeho kvalita života.

* Témata:

• Lidské zaměstnávání jako determinanta zdraví

• Zdraví - dosažené pomocí účastí v zaměstnání, jako základním mechanismem pro realizaci touhy, uspokojování potřeb

• Cíle v oblasti rozvoje kvality života (stavu „well-beeing“)

• Role ergoterapeuta v rámci podpory zdraví

• Veřejné zdraví

• Faktory v oblasti zaměstnávání a zdraví

• Stres a zdraví

• Nerovnováha v oblasti zaměstnávání

• Deprivace v oblasti zaměstnávání

• Odcizení v oblasti zaměstnávání

* Věda a výzkum v ergoterapii

Tento modul je zaměřen na získání přehledu o "vědě o zaměstnávání", stejně jako o "vědě pro ergoterapii" a jako důležitého (ale ještě ne plně doceněného) aspektu veřejného zdraví.

Po absolvování modulu student porozumí základní terminologii, kdy význam slova „occupation“ je možné spojit s více významy: Ergoterapie (occupational therapy), Zaměstnávání, Smysluplná činnost… Student v rámci předmětu porozumí vědě o zaměstnávání (ergoterapii), bude schopen provádět hloubkový průzkum. V rámci předmětu se studenti seznámí s historickými kořeny vědy a jejího propojení a vztahem s oblastí zaměstnávání - tedy smysluplnou lidskou činností. Předmět bude rozvíjet schopnost studentů udělat komplexní teoretickou analýzu a usnadnit rozhodnutí o vývojové tendenci konceptu v oblasti ergoterapie. Student bude po skončení předmětu umět identifikovat a formulovat vědecké otázky, které se vztahují k práci vědecké perspektivy, provést analýzu literatury o vybraných aspektech zaměstnávání a převést ji do konceptů v rámci jiných příbuzných věd. Bude schopen diskutovat o možných aplikacích teoretického konceptu v rámci vědy.

* Témata:

• Úvod: kritický pohled na vědu a výzkum v ergoterapii, na vědu a výzkum v oblasti zaměstnávání

• Věda o zaměstnávání a pragmatický pohled

• Paradigmata ve vědě a výzkumu v ergoterapii, v oblasti zaměstnávání - možné perspektivy

• Zaměstnávání a ideologie

• Formování možností ve vědě a výzkumu v oblasti zaměstnávání

• Kritický pohled na rizika diskusí, přednášek, a jejich význam při utváření během zaměstnávání

• Možnosti v zaměstnávání: význam socioekonomických a politických faktorů

• Mezinárodní společnosti v ergoterapeutické vědě (ve vědě o zaměstnávání): vývoj vědy o zaměstnávání pomocí dialogů napříč mezinárodních sítí a mezinárodních kultur

• Rovnováha v ergoterapii - zaměstnávání (occupational balance)

• Zaměstnávání, inkluze a participace

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je vyučován v anglickém jazyce rodilou mluvčí, zahraniční profesorkou ergoterapeutických věd. Je rozdělen do dvou modulů: Rizikové faktory v ergoterapii a Věda a výzkum v ergoterapii.