Tématický blok 1: Pozorování vs. interpretace
Celkové pozorování, zjev, motorika, řeč, emotivita, chování k examinátorovi, chování při testech.
Tématický blok 2: Témata rozhovoru
Prožívání nemoci a léčební, životospráva, volný čas, amamnéza, rodina, eros-sex, práce, hodnoty, hmotné zajištění, popis vlastní povahy, budoucnost.
Tématický blok 3: Vytváření aktuálního obrazu pacienta/klienta s využitím rozhovoru a pozorování pro různé účely.
Práce se záznamovým archem, zpracování poznámek do zprávy, referování o průběhu rozhovoru, záznamy do různých typů dokumentací.
Studenti si formou cvičení s konkrétními kasuistikami a pacienty osvojují základní dovednosti v angažování klienta do služby, zhodnocení mnoha stránek jeho problému, uzavírání linie kontraktů, individuálním plánování s klientem, jeho zplnomocňování, implementaci plánu, obhajobě zájmů klientů, řešení komplikací v procesu, ukončování léčby. Zvláštní pozornost je věnována práci s komorbiditami.
Pozornost je věnována zejména povaze vztahu mezi pacientem a case managerem, hranicím vztahu, etickým dilematům, rozvoji práce v týmu pro kreativní spolupráci a individualizaci péče.
Ve vyučování jsou využívány prvky problem-based learning: studenti sami zpracovávají plán jednotlivých intervencí a zkoušejí je realizovat v reálných kontaktech s institucemi, rodinnými příslušníky atd.