Charles Explorer logo
🇬🇧

Physiology in simulations

Class at First Faculty of Medicine |
B03539

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Struktura výukové lekce:

- Řešení komplexních simulačních úloh včetně debriefingu

- Teoretický vstup

- Tematická diskuse

* Lékařská fyziologie:

- Fyziologie centrální nervové soustavy

- Fyziologie dýchání

- Fyziologie krevního oběhu

- Fyziologie vnitřního prostředí

* Zdravotnické právo:

- Zdravotní služby

- Práva pacienta

- Informovaný souhlas

- Negativní revers

- Mlčenlivost

- Omezovací prostředky

- Zdravotnická dokumentace

* Etika:

- Non maleficence (depersonalizace pacienta)

- Beneficence (hledání dobra)

- Autonomie (dignita pacienta)

- Spravedlnost (újma pacienta)

* Komunikace:

- Pacient a příbuzní - zdravotnický pracovník

- Zdravotnický pracovník - zdravotnický pracovník (předávání informací)

- Týmová komunikace

* Dovednost:

- Provedení EKG

- Zjištění TK - palpačně, auskultačně, oscilometricky

- Zjištění SpO2 pulzním oxymetrem

- Zjištění glykémie glukometrem

- Ventilace křísícím vakem

- Oxygenoterapie (polomaska, nebulizátor)

- Defibrilace pomocí AED i manuálním defibrilátorem

- Podávání léčiv do krevního řečiště

- Zajištění intraoseálního vstupu

- Použití přístroje k automatické srdeční masáži

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

V letním semestru 23/24 se předmět nevyučuje. fyziologie - zdravotnické právo - etika - komunikace - dovednost:

Předmět je postaven na dvou pilířích: simulační andragogice a kolegiálním vztahu učitel-student. Hlavním zaměřením předmětu je lékařská fyziologie, tedy porozumění fungování lidského organismu v kontextu medicínských priorit. Navazuje na simulační výuku 2. ročníku všeobecného lékařství, případně otvírá toto zorné pole studentům jiných oborů, včetně nelékařských. Při řešení fyziologických simulací akcentuje problematiku zdravotnického práva, etiky a komunikace, tedy staví pacienta do role subjektu, nikoliv objektu zdravotní péče.

Předmět je založen na společném hledání a přemýšlení, nikoliv jednosměrném předávání informací.