Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication for practice

Class at First Faculty of Medicine |
B03592

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) KOMUNIKACE V KAŽDODENNÍ PRAXI: důraz na rozvoj soft skills a upgradu komunikačních technik důležitých pro plynulý chod jak instituce tak i plynulou organizaci práce budoucího lékaře. Cílem je seznámit studenty se základní problematikou komunikace ve zdravotnictví a umožnit jim si prakticky vyzkoušet modelové komunikační situace. Tato část obsahuje interaktivní semináře = praktický nácvik komunikačních situací s pomocí studentky AMU + analýzu této situace studenty. Úvod. Význam komunikace v praxi lékaře, základní pravidla komunikace Setkání a rozhovor s pacientem Techniky nonverbální komunikace Typologie pacientů Komunikace a handicapovanými pacienty a Komunikace s dětmi Etnické a kulturní odlišnosti Problémový pacient Sdělování špatných zpráv, jednání s pozůstalými Právní minimum pro komunikaci s pacientem

2) DIFERENCIÁLNÍ DIAGNOSTIKA: důraz na samostatnost a soběstačnost studenta v ,,safe zone" (simulaci) při náběru anamnézy a určení diagnózy. Naučíme se základní rámec diferenciální diagnostiky pro praxi. Cílem je umožnit studentům vyzkoušet si aplikovat hard skills, „in real time"- aplikovat klinické poznatky získané během studií v bezpečné modelové situaci. Tato část obsahuje interaktivní seminář = praktický nácvik komunikačních situací s pomocí studentky AMU + analýza této situace studenty.

3) ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI : na základě progrese společnosti, feminizace zdravotnictví a množících se důrazů na genderový aspekt (např. korektní chování na půdě UK, zřízení praxe ombudsmanky, Strategie Vlády ČR) a poptávky po Inovaci vzdělávání z pohledu rovných příležitostí , umožní tento předmět i krátký úvod do problematiky a guidelines správné a špatné praxe.

4) WELL - BEING LÉKAŘE: velmi výbušný článek spolku Po Medině ,,Medici v nepohodě" - ukazuje, že do ,,komunikace" patří i složka komunikace v týmu, work-life balance, práce a duševní zdraví a to zvlášť v kontextu pomáhajících profesí i studentů medicíny .Tento blok obsáhne i základní rámec prevence před vyhořením.

5) KOMUNIKACE S VEŘEJNOSTÍ: část věnující se prezenčním dovednostem - aneb jak úspěšně reprezentovat svou alma mater, vědecké výsledky na konferencích, nebo se zabavit pocitu stresu při ranním hlášení. *

6) KOMUNIKACE V RÁMCI SPECIALIZAČNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ: Odborná část věnující se podmínkám a guidelines Komunikace s institucemi jako IPVZ a MZČR. Jak správně komunikovat v rámci svého specializačního vzdělávání - ,, kdy se ptát a na co? “. Popis nejčastějších komunikačních problémů a dezinformací na trase Zřizovatel - Student - IPVZ - MZČR.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět Komunikace pro praxi se řídí reformovaným a modernizovaným výukovým přístupem, který umožňuje studentům získat integrované znalosti a naučit je bez problémů zvládat konfrontaci s každodenními komunikačně- klinickými problémy v praxi.

Interaktivní cvičení směřují nejen k aplikaci teoretických poznatků, ale i k osvojení praktických dovedností. Výukové cíle jsou v souladu s programem lékařských fakult v EU i USA.