Opakování fyzikálního vyšetření novorozence, kojence, batolete, předškolního , školního dítěte a adolescenta, pediatrické anamnézy. Interpretace laboratorních, zobrazovacích a jiných metod v pediatrii.
Zvláštní důraz je věnován neonatologii, respiračním chorobám, autoimunitám, autoinflamatorním nemocem, imunodeficiencím, gastroenterologii, diabetologii, vnitřnímu prostředí a jeho rozvratům, endokrinologii, hematologii, onkologii, vyšetřovacím metodám, nefrologii, endokrinologii, klinické genetice, metabolickým poruchám, intenzivní péči, resuscitaci, činnosti PLDD a diferenciálně diagnostickým diskuzím v rámci modelových velký vizit nad konkrétními kazuistikami, připravených studenty.
Výuka navazuje na předcházející předměty Pediatrie, gynekologie a porodnictví a Pediatrie I, jejichž ukončení je podmínkou. Výuka je soustředěna na intenzivnější prohlubování znalostí studenta v etiologie, patogenezi, patofyziologii, klinické symptomatologii, diagnostice, diferenciální diagnostice a léčbě nemocí věkově specifických pro věk novorozenecký, kojenecký, dětský i dorostový. Dále prohlubování praktických dovedností v odběru anamnézy, fyzikálním vyšetření, interpretaci nálezu komplementárních vyšetřen a některých technických dovednosti jako měření krevního tlaku, venepunkci, lumbální punkci, katetrizaci močového měchýře (pomocí simulačních pomůcek). Student se naučí rozpoznat život ohrožující stavy a poskytnutí odpovídající pomoci, opět z pediatrického věkově specifického aspektu.
Cílem je dokončit pediatrické vzdělání posluchačů 6.ročníku v rozsahu oboru odpovídajícím pregraduálnímu studiu a dále zopakovat si praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se pediatrické diferenciálně diagnostické rozvahy. Praktická výuka probíhá simulační formou a v rámci praxe na pracovištích fakulty i mimo ni.Cílem je implementovat studentům pediatrie ke klinickému myšlení i v pediatrii neoddělitelné přívlastky - vývojový, preventivní a sociální.