ZSPojem, definice supervize a možnosti jejího uplatnění v pomáhajících profesích - praktická aplikace supervize; v kontextu ošetřovatelství a zdravotně-sociální oblasti; Hranice supervize a její přesahy (koučing, mentoring, tutoring, poradenství, terapie);Etické aspekty supervize;Kontrakt a smlouva o supervizi; Funkce supervize - podpůrná, kontrolní a rozvojová supervize;Formy supervize:Individuální supervize a skupinová supervize;Případová supervize - Balintovská skupina;Týmová supervize; Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami jednotlivých účastníkůkurzu (průběžně).LSTeoretické koncepty, techniky a základní přístupy v supervizi; Struktura a proces supervizního rozhovoru;Managerská supervize, supervize jako součást řízení lidských zdrojů;Klinická supervize-firemní kultura, klíče k úspěchu a rizika související se zavedením supervize do organizace;Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami jednotlivých účastníkůkurzu (průběžně).
V rámci tohoto předmětu studenti získávají teoretické vědomosti o supervizi a praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese zdravotní sestry. Předmět integruje poznatky, které mají studenti ze základních i aplikovaných psychologických disciplin, komunikace, etiky a především pak vlastní klinické praxe.
Supervize je prostorem pro profesionální reflexi. Základní metodou práce je rozhovor s využitím vlastních zkušeností studentů, zvyšující studentovu schopnost reflexe vlastní práce a sebereflexe.
Pozornost se věnuje vytváření potřebných profesionálních kompetencí ve vztahu k pacientům/klientům a ostatním pracovníkům i kompetencí významných z hlediska pracovního výkonu. Z hlediska významu pro rozvoj profesionální odpovědnosti a rozvoje dovedností a znalostí sester je v rámci předmětu kladen důraz na posilování komunikativních, personálních a sociálních (interpersonálních) kompetencí.Supervize probíhá ve skupině maximálně 10 - 12 studentů.
Bloková výuka (3 hod/event. dle možností rozvrhu).