Ekonomická teorie a základní ekonomické pojmy (hrubý národní produkt, hrubý domácí produkt, výrobní faktory, nabídka, poptávka, náklady, výnosy, kalkulace).
Podnikaní (obchodní společnosti, podnikání podle živnostenského zákona a podle zvláštních předpisů, sdružování podnikatelů mimo obchodní společnosti).
Podnikatelský plán (marketingová strategie, rozpočet)
Vztahy podnikatelských subjektů k peněžním ústavům (založení běžného účtu, úvěry a podmínky jejich poskytování, platební styk).
Účetnictv í podnikatelů (zákon o účetnictví).
Sociální a zdravotní pojištění, státní sociální podpora.
Přehled o daňové soustavě ČR (daň z přidané hodnoty, silniční daň, daň z nemovitostí, daň z příjmů).
Úvod od managementu praxe dentální hygienistky
Prodej - fáze prodeje, cíle prodeje, užitek a jeho vymezení
Základy psaní životopisu a motivačního dopisu
Bez ekonomiky a managementu se neobejde žádná soukromá či státní organizace, podnik, firma. K naplnění vizí a cílů jsou používány jednotlivé efektivní procesy, tak aby firma dospěla k cíli díky dobrému rozhodování a kvalitně nastavenému systému celkového řízení společnosti. Nedílnou součástí managementu jsou marketingové strategie, které uvádí a stabilizují firmu na trhu.
Student po úspěšném absolvování předmětu Ekonomika zná základní teoretické a metodologické poznatky z oblasti makroekonomie a mikroekonomie, je schopen využít informace o podnikání - základy managementu, ekonomického vedení, tvorby marketingové strategie, vyhodnocování výsledků a sestavení podnikatelského plánu ve vlastní podnikatelské činnosti. Je seznámen s problematikou daňové evidence, dovede aplikovat poznatky z daňové problematiky v podnikání, je seznámen s problematikou veřejného zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení a poznatky dovede využít pro výstupy z těchto oblastí.