Charles Explorer logo
🇨🇿

Sociální marketing

Předmět na 3. lékařská fakulta |
CEM014P2

Sylabus

1.      Sociální marketing v kontextu primární prevence a ekonomiky nemocí

2.      Příklady kampaní, charakteristika úspěšné kampaně, marketingový mix

3.      Využití formální autority, efektivní a neefektivní zdravotně výchovná činnost, osnova sociálně marketingového plánu, projektový tým, evaluace, rozpočet intervenčního programu

4.      Nástroje sociálního marketingu, marketingový výzkum, zákon o reklamě

5.      On - line marketing

6.      Sociálně marketingový plán pro intervenční program/kampaň, šablona marketingového plánu

7.      Definice problému, odborná východiska, kredibilní informační zdroje, životní styl, rizikové faktory, morbidita a mortalita,  behaviorální studie

8.      Definice intervenčního záměru, cílů (SMART), cílové skupiny, výstupu a dopadu

9.      Rozdíl mezi motivací a manipulací, motivační kolo změny, individuální a skupinové intervence

10.  Základy copywritingu – vytváření kreativních textů z odborných podkladů

11.  Návrh vlastního marketingového plánu/kampaně, popis výsledného produktu

12.  Indikátory monitoringu a indikátory efektivity, ověření navržených aktivit v rámci Focus Group, dotazník pro Focus Group

13.  Prezentace prefinálního návrhu kampaně, zpětná vazba, modifikace návrhu

14.  Prezentace finálního návrhu kampaně

Anotace

Obsah předmětu bude zaměřen na postup při

• definování problému týkajícího se rizikového faktoru životního stylu

• definování intervenčního záměru CO, PRO KOHO, KDE, JAK

• definování cílové skupiny a segmentu cílové skupiny

• definování cílů intervence dle zásad SMART

• definování výstupu, zásahu a dopadu

• motivaci k rozhodování ve prospěch zdraví s využitím marketingového mixu a hledání benefitů a bariér mezi stávajícím a požadovaným chováním

• návrhu sociálně marketingového plánu k vybranému rizikovému faktoru životního stylu

• copywritingu odborných textů

• pilotním ověření návrhu v rámci Focus Group

• evaluačním procesu: indikátory monitoringu a indikátory efektivity.