1. Sociální marketing v kontextu primární prevence a ekonomiky nemocí
2. Příklady kampaní, charakteristika úspěšné kampaně, marketingový mix
3. Využití formální autority, efektivní a neefektivní zdravotně výchovná činnost, osnova sociálně marketingového plánu, projektový tým, evaluace, rozpočet intervenčního programu
4. Nástroje sociálního marketingu, marketingový výzkum, zákon o reklamě
5. On - line marketing
6. Sociálně marketingový plán pro intervenční program/kampaň, šablona marketingového plánu
7. Definice problému, odborná východiska, kredibilní informační zdroje, životní styl, rizikové faktory, morbidita a mortalita, behaviorální studie
8. Definice intervenčního záměru, cílů (SMART), cílové skupiny, výstupu a dopadu
9. Rozdíl mezi motivací a manipulací, motivační kolo změny, individuální a skupinové intervence
10. Základy copywritingu – vytváření kreativních textů z odborných podkladů
11. Návrh vlastního marketingového plánu/kampaně, popis výsledného produktu
12. Indikátory monitoringu a indikátory efektivity, ověření navržených aktivit v rámci Focus Group, dotazník pro Focus Group
13. Prezentace prefinálního návrhu kampaně, zpětná vazba, modifikace návrhu
14. Prezentace finálního návrhu kampaně
Obsah předmětu bude zamě řen na postup při
• definování problému týkajícího se rizikového faktoru životního stylu
• definování intervenčního záměru CO, PRO KOHO, KDE, JAK
• definování cílové skupiny a segmentu cílové skupiny
• definování cílů intervence dle zásad SMART
• definování výstupu, zásahu a dopadu
• motivaci k rozhodování ve prospěch zdraví s využitím marketingového mixu a hledání benefitů a bariér mezi stávajícím a požadovaným chováním
• návrhu sociálně marketingového plánu k vybranému rizikovému faktoru životního stylu
• copywritingu odborných textů
• pilotním ověření návrhu v rámci Focus Group
• evaluačním procesu: indikátory monitoringu a indikátory efektivity.