Charles Explorer logo
🇬🇧

Patient education

Class at Third Faculty of Medicine |
CNSKED3

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vymezení poradenství a edukace v ošetřovatelství (předmět a cíle základní pojmy a kontext, interdisciplinarita);Faktory ovlivňující průběh a výsledky poradenského procesu a edukace;Faktory související s učícím se jedincem, faktory související se situací, v níž edukace probíhá; faktory související s učivem; činitelé související s osobností edukátora/poradce;Teoretické minimum - učení a učení se jako proces;Psychické procesy a stavy (práce s pamětí, koncentrace pozornosti jako základ efektivní edukace; tvořivost a její rozvíjení);Psychologie učení a principy učení jednotlivých věkových kategorií pacientů; Psychologie učení dospělých (motivace ve vzdělávání dospělých, učební (studijní) styly, metody učení);Hodnocení a zpětná vazba;Metodicko-didaktické aspekty edukace a poradenství;Didaktická struktura edukačního procesu a poradenství v teorii a klinické praxi;Sociálně- psychologické aspekty edukace a poradenství;Způsoby práce s klientem/pacientem:Systemický přístup - koncept pomoci a kontroly;Na řešení orientovaný přístup/SFA;Zakázkový model;Aplikace poznatků teorie na klinickou praxiJedinci se speciálními potřebami a edukace, edukace rodinných příslušníků;Edukační proces a poradenství v ošetřovatelské praxi; Možnosti využití edukace a poradenství v různých oblastech života, v průběhu životní dráhy zdravotníka,spolupráce s dalšími odborníky a institucemi

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Základy edukace je volitelný předmět, ve kterém student získává rozšiřující znalosti o problematice edukace pacienta a rodinných příslušníků. Rozsah předmětu je celkem 30 vyučovacích hodin, výuka probíhá v 3 hodinových blocích.

Předmět je ukončen zápočtem. Předmět je zařazen ve 3. ročníku a navazuje na vědomosti které student získal v předmětu Pedagogika v ošetřovatelství.