- Ochrana a podpora zdraví dětí ve školním věku (Rizika poškození zdraví dětí ve školním věku; školní zralost, poruchy učení, hyperkinetické poruchy; vzdělávací programy pro základní školy v ČR; program WHO - Programy zdraví ve školách)
- Školní zátěž (Kolísání výkonnosti během dne, týdne, schopnost koncentrace pozornosti, formy odpočinku, příčiny a zdravotní důsledky nepřiměřené zátěže ve škole, orientační hodnocení projevů úzkosti u skupiny dětí, rozbor zjištěných
údajů, diskuse s pedagogem).
- Sociálně patologické chování dětí a mládeže (Rizika poškození sociálního zdraví dětí a mládeže, příčiny a rozvoj sociálně patologického chování, varovné identifikační známky a včasná detekce, sociálně-právní ochrana dětí, výchovné principy, program prevence, šikanování, záškoláctví, děti ulice, závislé chování, komerční sexuální zneužívání, delikventní chování dětí a mládeže, problém kausality příčin a následků, principy sociální terapie, možnost využívání psychoterapeutických metod, obzvláště arteterapie a dramaterapie u rizikových dětí a mladistvých, analýza vybraných kazuistik).
- Zásady dětské krizové intervence (Definice krize, vývoj krize a její prožívání, spouštěče tzv. traumatických krizí u dětí a krizí u dětí a krizí ze životních změn, základní cíle a postupy dětské krizové intervence, telefonické poskytování krizové intervence dětem a mladým lidem ve stavu akutní krize, limity krizové intervence, etická pravidla poskytování dětské krizové intervence, multidisciplinární přístup, riziko sekundární viktimizace a systémové týrání dětí, respektování nejvyššího zájmu dítěte a práva dítěte na rodinu při všech stupních rozhodování v rámci intervence).
- Práva dětí a základní potřeby dětí (Úmluva o právech dítěte se zaměřením na články týkající se poprvé formulovaného práva dítěte vyrůstat v rodině a ochrany před všemi formami násilí, desetibodový program Světového Summitu o dětech z roku 1990, Charta práv hospitalizovaných dětí, Charta sexuálních práv, základní potřeby dětí tělesné, psychické, sociální, emociální, duchovní, důsledky jejich nerespektování, Evropská strategie na ochranu dětí).
- Péče o matku a dítě v "Baby Friendly" porodnici (výhody kojení pro matku a dítě (stručné zopakování se studenty),stav pé če o kojení v ČR,základy anatomie a fyziologie laktace, technika kojení,současné názory na péči o matku a dítě zaměřené na podporu kojení na úrovni prenatální, perinatální a postnatální péče,nejčastější obtíže s kojením a jejich zvládání,ochrana matek a zdravotníků před nevhodným marketingem kojenecké výživy,podpora kojení v ČR, časné zahájení kojení po porodu s asistencí zdravotnického personálu, nácvik správné techniky kojení, demonstrace nesprávné polohy matky a dítěte a přisátí dítěte k prsu, časných obtíží při kojení)
- Výživa kojících a těhotných žen (nejčastější mýty spojené s výživou těhotných a kojících žen,výživový stav těhotné a kojící ženy (energetické nároky těhotenství a laktace, rizika spojená s nadváhou, obezitou a vysokými váhovými přírůstky v těhotenství, rizika spojená s nízkou hmotností a nízkými váhovými přírůstky v těhotenství, výživový stav a množství a složení mateřského mléka),doporučené dávky živin u těhotných a kojících žen (SZO, Evropa, ČR), stav příjmu
živin u těhotných a kojících žen v ČR a možný dopad na zdraví dítěte a matky,alternativní výživové styly v těhotenství a období kojení,rizika spojená s konzumací alkoholu, kofeinu a kouřením během těhotenství a kojen,identifikace rizikových skupin, sceening, hodnocení výživy těhotných a kojících žen)
- výživová doporučen (potravinová pyramida)
Součást modulu oborů preventivního lékařství. Blok výuky zaměřený na hodnocení rizika poškození zdraví dětí a mládeže.