V závorkách jsou uvedena příbuzná témata, která navazují v dalších ročnících
1. Základy komunikace. Definice, motivy, základní axiomy, faktory které ovlivňují komunikaci, narušená komunikace.
2. Nonverbální komunikace
3. Verbální komunikace, rámec rozhovoru, vedení rozhovoru, aktivní naslouchání, typy otázek, argumentační fauly
4. Komunikace a autonomie pacienta. Partnerský a paternalistický přístup, sdělování závažných informací, tři dimenze Informovaného souhlasu –odkrytí informace, kapacita a dobrovolnost.
5. Asertivní komunikace/hodnocení/motivování (navazuje problematika Syndromu burn out)
6. Agresivita a konflikt
7. Komunikace spacientem ve stresu a v krizi (plus suicidium) (navazuje zásady Krizové intervence)
8. Senioři, pacienti se speciálními potřebami (navazuje komunikace sdětmi, s osobami s demencí)
9. Komunikace se specifickými druhy pacientů a ve specifických situacích. Bolest. Závilost a intoxikace.Zmatenost/delirium/koma. Karpmanův trojúhelník dramatu. Podle typů osobnosti. (navazuje pac. s psychózou a umírající pacient)
10.Prezentace vý<span style="left:
195.201px; top
Předmět je koncipován jako teroreticko-praktický celek, Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností sestry při navazování kontaktu a získávání důvěry pacienta.Předmět je zaměřen na obecné zásady komunikace a specifika komunikace ve zdravotnických zařízeních. Student má získat základy pro komunikacina různých úrovních sociálních vztahů, základy profesního vystupování a chování, rozumět verbálním i neverbálním projevům nemocného i spolupracovníků a reagovat na ně odpovídajícím způsobem.