Charles Explorer logo
🇬🇧

Children at risk and social neuroscience

Class at Third Faculty of Medicine |
CVOL0216

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

3.10.2023          Vliv citové deprivace na vývoj dítěte   10.10.2023        Attachment (Zvláštní host: PhDr. Petra Winnette, Ph.D.)                                                                                   17.10.2023        Model trojjediné sítě a predikční mozek   24.10.2023        Teorie mysli   31.10.2023        Afektivní rezonance a matrix bolesti   7.11.2023          Neurobiologie empatie   14.11.2023        Vliv adverzních dětských zkušeností na vývoj CNS a chování   21.11.2022        Psychopatie   28.12.2022        Hraniční porucha osobnosti   5.12.2022          Pacient s poruchou osobnosti na oddělení akutní péče (zvláštní host prim.

MUDr. Zdeněk Bílý)   12.12.2022        Příznaky syndromu CAN a rozpoznávání příčin modřin (zvláštní host MUDr.

David Marx, Ph.D.)   19.12.2022        Systém sociálně-právní ochrany dětí (Zvláštní hosté Mgr. Klára Šimáčková-Laurenčíková)   2.1.2024            Terénní dětské multioborové terénní týmy (Zvláštní host MUDr.

Lucia Vašková)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz se věnuje problematice týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí. Seznámí posluchače s dosavadními poznatky o vysoce komplexních neuronálních sítích, zodpovědných za sociální chování, vyšší emoce a morální rozhodování.

Budeme se zabývat možnostmi zkoumání těchto konektomů pomocí fMRI a psychodiagnostických nástrojů. Předmět je mimo jiné zaměřen na vývoj a neurobiologii empatie a mentalizace a odlišnosti ve fungování těchto modalit u dětí z rizikového prostředí.

Zmíněné odlišnosti budou prezentovány na kazuistikách dětí žijících v dětských domovech, zařízeních ZDVOP nebo hospitalizovaných na dětské psychiatrii. Budeme se věnovat charakteristice, genezi, neurobiologii a terapii některých poruch osobnosti clusteru B, které se u citově deprivovaných dětí v dospělosti častěji rozvíjejí.

Studenti budou v neposlední řadě seznámeni s různými programy na pomoc ohroženým dětem.