OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ:
PŘEDNÁŠKY:
- Cíle a obsah vzdělávání.
- Kategorizace vzdělávacích cílů.
- Vyučovací metody, formy vyučování.
- Didaktický systém J. A. Komenského.
- Didaktický systém J. F. Herbarta.
- Didaktický systém vzdělávacího procesu v současnosti.
SEMINÁŘE:
- Organizační formy vyučování a jejich vztah k řízení třídy.
- Vyučovací metody a prostředky.
- Plánování výuky, hodnocení žáků (studentů), evaluace, reflexe.
- Podmínky výchovy a vzdělávání.
- Principy výchovy, výchovné zásady.
- Pedagogická interakce a komunikace.
- Aktivizační metody - kreativita.
- Alternativní výchovné směry a jejich didaktické systémy.
Předmět je koncipován nejen jako teoreticko-komparativní, ale také postojově dovednostní. Svými záměry i pojetím navazuje na předmět Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství.
Je klasicky strukturován podle základních pedagogických kategorií (cílové složky, obsah výchovy a vzdělání, metody a prostředky vyučování, podmínky vzdělávání etc.).