* Obsahové zaměření:
* Přednášky
- Pojem učení, přístupy k učení, definice pojmů - vědomosti, dovednosti, návyky.
- Socializace, sociální skupiny, sociální normy (legislativní, společenské, etické).
- Autodiagnostika učitele a vychovatele.
- Psychologie žáka, rušivé a nerušivé nespolupracující chování.
* Semináře
- Styly učení, podmínky učení.
- Proces učení z pohledu učitele, fáze vyučovacího procesu.
- Hodnocení, kontrola, zkouška.
- Diagnostika žáka - druhy, metody a jejich členění.
- Diagnostika skupiny - metody, analýza vztahů ve skupině, rozbor.
- Výchova v rodině, vztah rodina a škola.
- Motivace žáka, úspěch a neúspěch (z hlediska žáka i učitele).
- Náročné situace ve škole.
- Osobnost učitele, vychovatele, profesní a osobnostní kompetence.
- Mimoškolní instituce - specifika výchovného působení.
Pedagogická psychologie se zabývá psychologickými zákonitostmi procesu vzdělávání a výchovy, zejména zákonitostmi učení, výchovy, psychosociálními a psychohygienickými podmínkami výchovně vzdělávacího procesu. Důraz je kladen na charakteristiku osobnosti vychovatele a vychovávaného, diagnostiku skupiny, motivaci, náročné situace ve škole, úspěch, neúspěch atd.
Pozornost je věnována také výchově v rodině a spolupráci rodiny a školy.