Charles Explorer logo
🇨🇿

Tělesná výchova III.

Předmět na 2. lékařská fakulta |
D1103399

Sylabus

Hlavní cíl tělesné výchovy na lékařských fakultách: začlenit pohybové aktivity, uplatňované v primární a sekundární prevenci různých onemocnění, do teorie a praxe výuky tělesné výchovy posluchačů lékařských fakult.

Dílčí cíle tělesné výchovy: zařadit pohybové aktivity do denního režimu studenta kompenzovat sedavý způsob života zabránit poklesu fyzické zdatnosti získat pohybové dovednosti, využitelné jak v lékařské praxi, tak v soukromém životě přispět ke zlepšení sociálních vztahů v ročnících a studijních skupinách

V teoretické části získat základní orientaci v problematikách: emoční prožitky - estetické, volní vlastnosti, koheze, pocit z vítězství fyziologické hledisko - funkční kapacita, odezva organismu morfologické hledisko - somatotypy ontogeneze z hlediska pohybových schopností doporučený věk pro začátek tréninku v jednotlivých sportech sporty vhodné i ke kompenzaci jiných pohybových činností sporty provozované pouze s vhodnou kompenzací kontraindikace z hlediska věku, zdravotního oslabení či po úrazu svalové disbalance, jednostranné zátěže kompenzace - cvičení protahovací, dechové regenerace - sauna, masáž, voda, vzduch, bahno materiály - povrchy, obuv, oděv, náčiní, fixace

úrazy - prevence, nejčastější druhy zranění, první pomoc, rehabilitace, postupné zatěžování

Anotace

Jde o povinný studijní předmět. Cílem předmětu je získání znalostí, dovedností a postojů, které vytvářejí předpoklady pro úspěšný výkon zdravotnického povolání lékaře. V rámci předmětu student získá především následující znalosti, dovednosti a kompetence:

Rozvoj obecných pohybových schopností, zdokonalení speciální pohybové dovednosti a udržení fyzické zdatnosti

Osvojení informací o využití sportovní aktivity jako prostředku primární nebo sekundární prevence různých onemocnění.

Nácvikem a přijetím pravidelné fyzické aktivity student získá zásadní návyky pro zdravý životní styl a udržení vlastního zdraví, což mu snáze umožní vytvářet společně se svými budoucími pacienty léčebnou strategii tak, aby rovněž přijali a dodržovali zdravé životní návyky.

Schopnosti komunikace a vytváření týmových strategií. Získávání a zlepšování sociálních vazeb mezi studenty.

Student se může přihlásit pouze do 1 výukové lekce týdně.