Předmět Fyzioterapie v pediatrii a v neonatologii je pro studenty stěžejní k pochopení možností fyzioterapie v jednotlivých klinických pediatrických oborech. Fyzioterapie je nedílnou součástí léčby dětí s různými poruchami a onemocněními.
Fyzioterapeut je nedílnou součástí multidisciplinárního týmu. Student uvidí proces léčby v jednotlivých klinických oborech, v různých fázích akutní, subakutní i chronické péče.
Dovednosti a kompetence studenta po absolvování tohoto předmětu:
Měl by být seznámen s problematikou daného klinického oboru (obecně) z pohledu lékaře a fyzioterapeuta
Studentovi jsou předneseny nejčastější případy, případně je kazuistika demonstrována na pacientovi lékařem a/nebo fyzioterapeutem
Student by měl umět daného pacienta systematicky vyšetřit a daná data interpretovat a udělat závěr z vyšetření
Na základě vyšetření je student schopen stanovit cíl terapie (krátkodobý a dlouhodobý)
Student je seznámen indikací, tak s kontraindikací fyzioterapie, měl by umět posoudit, kdy bezpečně s fyzioterapií přestat, pokud se mění stav pacienta (akutní obory)
Stručná charakteristika předmětu:
V teoretických přednáškách bude student seznámen se základními pravidly fyzioterapie pro daný klinický obor. V rámci předmětu to budou tyto obory: dětská neurologie, neonatologie, kardiologie, dětská hematoonkologie, dětská chirurgie a ortopedie a dětská rehabilitační lůžka. Hlavní přednášená témata jsou následující: rehabilitační péče u předčasně narozených dětí, fyzioterapie u akutního lůžka (ARO, JIP), dětská mozková obrna – management péče od narození po 20.let, svalová onemocnění, periferní parézy dětského věku (paréza brachiálního plexu, meningomyelokéla), respirační fyzioterapie u vybraných diagnóz, zejména pak cystická fibróza, vrozené a vývojové vady pohybového aparátu, časná a pozdní fyzioterapie u dětí po výkonu na srdci, fyzioterapie po chirurgickém zákroku (brániční hernie, operace na trávícím aparátu, vrozená vada břišní stěny), fyzioterapie jako součást komplexní léčby na hematoonkologii, fyzioterapie u funkčních poruch hybného systému na dětských rehabilitačních lůžkách. V praktické části bude student přítomen demonstrace vyšetření a terapie pacienta na jednotlivých klinikách.
Předmět Fyzioterapie v pediatrii a v neonatologii je pro studenty stěžejní k pochopení možností fyzioterapie v jednotlivých klinických pediatrických oborech. Fyzioterapie je nedílnou součástí léčby dětí s různými poruchami a onemocněními.
Fyzioterapeut je nedílnou součástí multidisciplinárního týmu. Student uvidí proces léčby v jednotlivých klinických oborech, v různých fázích akutní, subakutní i chronické péče.
Dovednosti a kompetence studenta po absolvování tohoto předmětu:
Měl by být seznámen s problematikou daného klinického oboru (obecně) z pohledu lékaře a fyzioterapeuta
Studentovi jsou předneseny nejčastější případy, případně je kazuistika demonstrována na pacientovi lékařem a/nebo fyzioterapeutem
Student by měl umět daného pacienta systematicky vyšetřit a daná data interpretovat a udělat závěr z vyšetření
Na základě vyšetření je student schopen stanovit cíl terapie (krátkodobý a dlouhodobý)
Student je seznámen indikací, tak s kontraindikací fyzioterapie, měl by umět posoudit, kdy bezpečně s fyzioterapií přestat, pokud se mění stav pacienta (akutní obory)
Stručná charakteristika předmětu:
V teoretických přednáškách bude student seznámen se základními pravidly fyzioterapie pro daný klinický obor. V rámci předmětu to budou tyto obory: dětská neurologie, neonatologie, kardiologie, dětská hematoonkologie, dětská chirurgie a ortopedie a dětská rehabilitační lůžka. Hlavní přednášená témata jsou následující: rehabilitační péče u předčasně narozených dětí, fyzioterapie u akutního lůžka (ARO, JIP), dětská mozková obrna – management péče od narození po 20.let, svalová onemocnění, periferní parézy dětského věku (paréza brachiálního plexu, meningomyelokéla), respirační fyzioterapie u vybraných diagnóz, zejména pak cystická fibróza, vrozené a vývojové vady pohybového aparátu, časná a pozdní fyzioterapie u dětí po výkonu na srdci, fyzioterapie po chirurgickém zákroku (brániční hernie, operace na trávícím aparátu, vrozená vada břišní stěny), fyzioterapie jako součást komplexní léčby na hematoonkologii, fyzioterapie u funkčních poruch hybného systému na dětských rehabilitačních lůžkách. V praktické části bude student přítomen demonstrace vyšetření a terapie pacienta na jednotlivých klinikách.