Charles Explorer logo
🇨🇿

Postupy myoskeletální medicíny II.

Předmět na 2. lékařská fakulta |
D1702015

Sylabus

Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi předměty profilujícího základu. Cílem výuky tohoto předmětu je získání teoretických a poté zejména praktických znalostí z oblasti neuro-myoskeletální medicíny nezbytných pro rozvoj praktických dovedností v oblasti manuální medicíny.

Tyto znalosti jsou nutným předpokladem pro správnou klinickou diagnostiku funkčních poruch pohybové soustavy a následnou volbu vhodného léčebného postupu. Znalosti a praktické dovednosti z tohoto předmětu jsou nutným předpokladem pro úspěšný výkon povolání fyzioterapeuta.

V rámci předmětu student získá především následující znalosti a dovednosti:

 Detailní aspekční vyšetření pacienta včetně analýzy pohybových vzorců a stereotypů.

 Získání specifických zkušeností při manuálním vyšetření měkkých tkání.

 Získání zkušeností při vyšetřování kloubních blokád.

 Získání znalostí a praktických zkušeností s manuálními technikami pro ovlivnění napětí svalů, šlach a fascií.

 Získání znalostí a praktických zkušeností v oblasti mobilizací periferních a kořenových kloubů.

 Získání znalostí a praktických zkušeností v oblasti mobilizací osového orgánu.

 Získání základních znalostí v oblasti viscerální manipulace.

Stručná charakteristika předmětu:

Předmět postupy myoskeletální medicíny poskytuje studentovi detailní informace a praktické dovednosti nutné k praktikování metod manuální medicíny, ale také reedukaci pohybových stereotypů.

V úvodu je věnována maximální pozornost praktickému nácviku v oblasti aspekčního a palpačního vyšetření pacienta se zřetelem na interpretaci klinického nálezu.

Dále se studium zabývá nácvikem základních metod užívaných v manuální medicíně (post-izometrická relaxace, agonisticko-excentrická dekontrakce, post-facilitační strečink)

Podrobně je probrána problematika kloubních blokád a terapeutických možností (kloubní mobilizace a manipulace)

Na závěr je věnován prostor praktické výuce na pacientech s vybranými onemocněními (vertebrogenní problematika, poruchy orofaciálního systému, poranění v oblasti myoskeletálního systému).

Anotace

Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi předměty profilujícího základu. Cílem výuky tohoto předmětu je získání teoretických a poté zejména praktických znalostí z oblasti neuro-myoskeletální medicíny nezbytných pro rozvoj praktických dovedností v oblasti manuální medicíny.

Tyto znalosti jsou nutným předpokladem pro správnou klinickou diagnostiku funkčních poruch pohybové soustavy a následnou volbu vhodného léčebného postupu. Znalosti a praktické dovednosti z tohoto předmětu jsou nutným předpokladem pro úspěšný výkon povolání fyzioterapeuta.

V rámci předmětu student získá především následující znalosti a dovednosti:

 Detailní aspekční vyšetření pacienta včetně analýzy pohybových vzorců a stereotypů.

 Získání specifických zkušeností při manuálním vyšetření měkkých tkání.

 Získání zkušeností při vyšetřování kloubních blokád.

 Získání znalostí a praktických zkušeností s manuálními technikami pro ovlivnění napětí svalů, šlach a fascií.

 Získání znalostí a praktických zkušeností v oblasti mobilizací periferních a kořenových kloubů.

 Získání znalostí a praktických zkušeností v oblasti mobilizací osového orgánu.

 Získání základních znalostí v oblasti viscerální manipulace.

Stručná charakteristika předmětu:

Předmět postupy myoskeletální medicíny poskytuje studentovi detailní informace a praktické dovednosti nutné k praktikování metod manuální medicíny, ale také reedukaci pohybových stereotypů.

V úvodu je věnována maximální pozornost praktickému nácviku v oblasti aspekčního a palpačního vyšetření pacienta se zřetelem na interpretaci klinického nálezu.

Dále se studium zabývá nácvikem základních metod užívaných v manuální medicíně (post-izometrická relaxace, agonisticko-excentrická dekontrakce, post-facilitační strečink)

Podrobně je probrána problematika kloubních blokád a terapeutických možností (kloubní mobilizace a manipulace)

Na závěr je věnován prostor praktické výuce na pacientech s vybranými onemocněními (vertebrogenní problematika, poruchy orofaciálního systému, poranění v oblasti myoskeletálního systému).