Předmět seznamuje studenty se základy speciální pedagogiky. Předmět vychází ze základu historických souvislostí v péči o jedince s postižením, definuje jeho předmět, cíl, odbornou terminologii. Student získá hlubší poznatky z problematiky jednotlivých speciálně pedagogických disciplin s ohledem na problematiku osob se zrakovým, sluchovým, mentálním a tělesným postižením, s poruchou komunikačního systému, s kombinovaným – vícečetným postižením a s poruchami učení a chování.
Stručná charakteristika předmětu:
Předmět nabídne základní terminologická vymezení speciální pedagogiky, Defekt, postižení, handicap, speciální potřeby.
Cílové skupiny speciální pedagogiky a speciální pedagogické péče. Komplexní přístup k řešení kvality života lidí se zdravotním postižením. Státní politika vůči občanům se zdravotním postižením. Nejdůležitější právní normy ve vztahu k občanům se zdravotním postižením. Systém péče o seniory a hospicové hnutí ČR.
Předmět seznamuje studenty se základy speciální pedagogiky. Předmět vychází ze základu historických souvislostí v péči o jedince s postižením, definuje jeho předmět, cíl, odbornou terminologii. Student získá hlubší poznatky z problematiky jednotlivých speciálně pedagogických disciplin s ohledem na problematiku osob se zrakovým, sluchovým, mentálním a tělesným postižením, s poruchou komunikačního systému, s kombinovaným – vícečetným postižením a s poruchami učení a chování.
Stručná charakteristika předmětu:
Předmět nabídne základní terminologická vymezení speciální pedagogiky, Defekt, postižení, handicap, speciální potřeby.
Cílové skupiny speciální pedagogiky a speciální pedagogické péče. Komplexní přístup k řešení kvality života lidí se zdravotním postižením. Státní politika vůči občanům se zdravotním postižením. Nejdůležitější právní normy ve vztahu k občanům se zdravotním postižením. Systém péče o seniory a hospicové hnutí ČR.