Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální metody fyzioterapie

Předmět na 2. lékařská fakulta |
D1703017

Sylabus

Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle předmětu jsou:

 Seznámení s metodou klasické Mobilisace kloubního systému dle zásad Pražské školy a prof. K. Lewita. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s metodou dle M. Feldenkreise (Feldenkreisova metoda). Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s metodou M. Mojžíšové a její aplikace u funkčních poruch hybného systému a její konotace k vývojové kineziologii. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s podstatou a teoretickými východisky Hiporehabilitace. Ukázky jednotlivých léčebných postupů této speciální rehabilitační metody.

 Seznámení s motorickými testy a funkčním testování hrubé motoriky u dětí do 1 roku života a dětí předškolního věku. Praktická aplikace jednotlivých postupů tohoto speciálního testování.

 Seznámení s metodou Viscerální rehabilitace a možnostmi jejího uplatnění u poruch trávicího systém (sfinkterové poruchy, obstipace, poruchy polykání).

Stručná charakteristika předmětu:

Předmět je koncipován tak, aby umožnil vhled studentů fyzioterapie do konkrétních ucelených postupů, které se využívají u onemocnění nejen hybného systému, ale i systému neurologického a interního. Seznamuje studenty s teoretickou podstatou těchto ucelených postupů a umožňuje jim lepší orientaci ve světě jednotlivých konceptů a metod, které v zásadě patří do postgraduálního vzdělávání a jsou často vedeny formou odborných inovačních kurzů. Student by měl být ještě v pregraduálním vzdělání s těmito vybranými koncepty seznámen, jednak proto aby mohl jejich léčebných dopadů využít již krátce poté co přejde do klinické praxe a jednak proto, aby se lépe zorientoval ve světě postgraduálního klinického vzdělávání a mohl si lépe vybrat svou profesní profilaci. Student se seznámi nejen s teoretickými východisky jednotlivých postupů, ale též mu bude umožněna praktická aplikace poznatků a „trénink“ manuálních manévrů.

Anotace

Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle předmětu jsou:

 Seznámení s metodou klasické Mobilisace kloubního systému dle zásad Pražské školy a prof. K. Lewita. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s metodou dle M. Feldenkreise (Feldenkreisova metoda). Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s metodou M. Mojžíšové a její aplikace u funkčních poruch hybného systému a její konotace k vývojové kineziologii. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.

 Seznámení s podstatou a teoretickými východisky Hiporehabilitace. Ukázky jednotlivých léčebných postupů této speciální rehabilitační metody.

 Seznámení s motorickými testy a funkčním testování hrubé motoriky u dětí do 1 roku života a dětí předškolního věku. Praktická aplikace jednotlivých postupů tohoto speciálního testování.

 Seznámení s metodou Viscerální rehabilitace a možnostmi jejího uplatnění u poruch trávicího systém (sfinkterové poruchy, obstipace, poruchy polykání).

Stručná charakteristika předmětu:

Předmět je koncipován tak, aby umožnil vhled studentů fyzioterapie do konkrétních ucelených postupů, které se využívají u onemocnění nejen hybného systému, ale i systému neurologického a interního. Seznamuje studenty s teoretickou podstatou těchto ucelených postupů a umožňuje jim lepší orientaci ve světě jednotlivých konceptů a metod, které v zásadě patří do postgraduálního vzdělávání a jsou často vedeny formou odborných inovačních kurzů. Student by měl být ještě v pregraduálním vzdělání s těmito vybranými koncepty seznámen, jednak proto aby mohl jejich léčebných dopadů využít již krátce poté co přejde do klinické praxe a jednak proto, aby se lépe zorientoval ve světě postgraduálního klinického vzdělávání a mohl si lépe vybrat svou profesní profilaci. Student se seznámi nejen s teoretickými východisky jednotlivých postupů, ale též mu bude umožněna praktická aplikace poznatků a „trénink“ manuálních manévrů.