Charles Explorer logo
🇬🇧

Education in Nursing

Class at Second Faculty of Medicine |
D29020021

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

OBSAHOVÉ ZAMĚŘENÍ:

PŘEDNÁŠKY:

- Edukace v ošetřovatelství - základní terminologie edukace, edukační potřeby, edukační plán, edukační proces, edukační diagnóza atd.;

- Druhy edukace;

- Formy edukace;

- Edukační proces a jeho fáze;

- Cíle edukačního procesu;

- Metody edukace v ošetřovatelství.

SEMINÁŘE:

- Identifikace individuální potřeby edukace u dětského pacienta v ošetřovatelské péči.

- Principy pro tvorbu edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, vyhodnocení efektivity edukace. Edukační materiály v praxi.

- Moderní technické prostředky edukace.

- Metody edukace jednotlivce. Metody edukace skupiny.

- Případová studie.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který úzce souvisí s předmětem Základy pedagogiky a je zaměřen na získání základních znalostí o edukačním působení dětské sestry na dítě všech věkových skupin, jeho rodinu a komunitu. Studenti si osvojí znalosti o podmínkách, procesech, formách a metodách edukace jako základních krocích edukačního procesu a jeho praktické aplikaci nejen u dětí, ale i u dalších členů rodiny a zdravotnického týmu. Předmět bude realizován v rámci nepravidelné blokové výuky.

Obsahové zaměření přednášek a seminářů:

Přednášky:

Cíle a obsah edukace v ošetřovatelství.

Kategorizace edukačních cílů.

Vyučovací metody, formy vyučování.

Plánování edukace, evaluace, reflexe.

Interakce a komunikace v edukaci dětských pacientů.

Didaktické systémy a jejich aplikace v edukačním procesu.

Semináře:

Organizační formy edukace v ošetřovatelství.

Identifikace individuální potřeby edukace u dítěte v ošetřovatelské péči.

Principy pro tvorbu edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, aplikace nových znalostí a dovedností dle věkové kategorie dítěte, volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace.

Edukační pomůcky v teorii a praxi, jejich využití vzhledem k věku dítěte.

Moderní technické prostředky a možnosti edukace.

Metody edukace dítěte. Metody edukace dětské skupiny.

Aplikace edukačních metod v ošetřovatelské péči.