Charles Explorer logo
🇬🇧

Functional examination and rehabilitation of children

Class at Second Faculty of Medicine |
DS022

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Psychomotorický vývoj dítěte 0-12m.

Posturální aktivita do 2 let dítěte, vývoj hrubé a jemné motoriky, rozvoj vizuomotorické koordinace, rozvoj poznání a komunikace; fyziologický vývoj kloubů, neurogenní (funkční) vývoj deformit ( kyčel-koleno-noha), vývojové parametry do dospělého věku.

Vyšetření spontánní motoriky dítěte, vyšetření dynamiky primitivních reflexů a posturálních testů dle Vojty.

Holokinetická hybnost, hodnocení vývoje dle Prechtla

Stanovení odchylek od ideálního vývoje, stanovení rychlosti vývoje a retardačního kvocientu Ideomotorické funkce

DCD – dyspraxie, testování MABC a další testy Centrální koordinační porucha

Typy centrálních paréz, diagnostika, terapie, operační řešení (botulotoxin, rhizotomie) Problematika periferních paréz v dětském věku

Fyzioterapie v neonatologii a pediatrii, péče o předčasně narozené dítě Respirační fyzioterapie

Hodnocení patologického vývoje posturálně lokomočních funkcí (Lokomoční stadia dle Vojty, GMFM) Specifika péče o dětského pacienta na onkologii, ortopedii, interně, periantologii

Terapeutické postupy zaměřené na korekci posturálně lokomočních funkcí (principy reflexní lokomoce, princip

Bobath konceptu, principy DNS v pediatrii, handling)

Terapie u DCD (general ability approach, trénink senzorické integrace) Ergoterapeutické péče o pediatrického pacienta