Charles Explorer logo
🇬🇧

OS - Bioethics and How to Read It

Class at Second Faculty of Medicine |
DV01146

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Argumentace a text

Gardiner, P. (2003). A virtue ethics approach to moral dilemmas in medicine. Journal of Medical Ethics 29/5: 297–302. 2. Harris, J. (2003). In praise of unprincipled ethics. Journal of Medical Ethics 29/5: 303–6.

Gillon, R. (2003). Ethics needs principles – four can encompass the rest – and respect for autonomy should be “first among equals.” Journal of Medical Ethics 29/5: 307–12. 3. Pellegrino, E. D. (2001). The Internal Morality of Clinical Medcine: A Paradigm for Ethics of the Helping and Healing Professions. Journal of Medicine and Philosophy. 26/6: 559–579. 4. Arras, J. D. (1994). Principles and particularity: the role of cases in bioethics. Indiana Law Journal 69/4: 983–1014. 5. 2/2 Arras, J. D. (1994). Principles and particularity: the role of cases in bioethics. Indiana Law Journal 69/4: 983–1014 6. kolokvium

Určení: /

Místo konání: Plzeňská – Ústav lékařské etiky a humanitních základů medicíny 2. LF UK

Počet studentů: max. 15

Rozsah: 5 odpoledních bloků – pátek 13:30 – 15:30

Pravděpodobná doba konání – LS

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti se seznámí a naučí formální práci s odborným textem ­– analýzou, výstavbou a zhodnocením argumentů. Nabyté znalosti zvýší jejich kvalifikaci v porozumění a hodnocení odborné literatury.

Nové znalosti také využijí ve všech oblastech, které vyžadují užití věcné argumentace. Seminární forma a individuální příprava vybaví studenty také obsahově, a to znalostmi o základech bioetického uvažování a evoluce v této oblasti.