ANOTACE předmětu INTERNA, 6. ročník
- 10týdnenní blok praxe na interním oddělení je závěrečnou fází přípravy studenta ke státní zkoušce. Praxe má završit předcházející 3,5 leté studium vnitřního lékařství a má prohloubit znalosti studenta v oborech vnitřního lékařství. Předpokládá se, že student staví na základních poznatcích oborů teoretických, zejména anatomie, histologie, patofyziologie, klinické biochemie a dalších preklinických a klinických oborů. Pokud tyto znalosti student zapomněl, je nezbytné, aby si je samostudiem, souběžně se studiem témat předmětu INTERNA (viz státnicové otázky) znovu oživil.
- student navazuje při blokové výuce v 6. ročníku na znalosti, dovednosti a kompetence formulované ve výukov ých cílech Interny I a Interny II v 2., 3., 4. a 5. ročníku studia.
- v 10týdenním bloku pracuje student na interních odděleních nemocnic v pozici odpovídající sekundárnímu lékaři. Studenti se pod dohledem starších lékařů zapojí do provozu oddělení. Praxe by měla být pestrá a student by měl dostat možnost ošetřovat nemocné v co nejširším spektru interních oborů, tj. v kardiologii, pneumologii, nefrologii, gastroenterologii, revmatologii, diabetologii, endokrinologii, hematologii a intenzivní péči ve vnitřním lékařství. Studenti provádějí příjmy nemocných (odběr anamnézy, fyzikální vyšetření, vstupní diagnostická rozvaha, stanovení plánu pomocných vyšetření a léčby), pracují s výsledky pomocných vyšetření a zaměřují podle nich další léčbu. Podílejí se na vytvoření propouštěcí zprávy pacienta.
- Každý student absolvuje nejméně jednu pohotovostní službu, sepíše seminární práci a na závěr bloku vykoná praktickou zkoušku (podrobnosti viz sylabus předmětu). Student se též účastní běžného provozu oddělení - ranních mítinků, vizit, indikačních seminářů, vzdělávacích akcí, porad a podobně.
- paralelně s praxí si student prohlubuje teoretické vědomosti studiem literatury (viz seznam doporučené literatury) v jednotlivých oborech interny (viz seznam státnicových otázek).