Charles Explorer logo
🇬🇧

Motivational Counseling Course

Class at Faculty of Medicine in Pilsen |
EKSP1

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Bilanční diagnostika

Bilanční diagnostika je komplexní poradenská metoda. Pomocí psychodiagnostických metod a poradenského rozhovoru se snaží zjistit, jak co nejvhodněji využít schopností, dovedností, zájmů, motivace a dalších osobnostních předpokladů studenta pro jeho optimální uplatnění v profesním životě. Pomáhá studentům s orientací v sobě, posiluje jejich sebevědomí, zvyšuje jejich motivaci.

Cílem bilanční diagnostiky je, aby student po jejím absolvování:

- dokázal využít svých schopností a dovedností k dalšímu vzdělávání a k výběru vhodného oboru pro svoji práci na základě svého zdravotního znevýhodnění

- lépe se orientoval ve své motivaci

- uměl zhodnotit vlastní předpoklady k výběru vhodného oboru

* Koučování

Je nedirektivní práce se studentem, která pomocí vybraných psychoterapeutických a komunikačních postupů podporuje rozvoj studentů v jejich osobní, profesní a vztahové oblasti. Koučování je individuální forma osobního rozvoje, formou konstruktivního rozhovoru kouče a koučovaného, který vede k efektivnímu zvyšování kompetencí studenů. Kouč doprovází studenta v hledání jeho vlastních postupů, pomáhá mu s volbou co nejefektivnějších postupů, které ho dovednou k cíli. Podporuje aktivizaci vlastních zdrojů studentů a jejich sebeorganizaci.

* Přínos koučování pro studenty:

- vyšší výkonnost a produktivita

- lepší schopnost učit se

- lepší využití lidí, dovedností a zdrojů

- větší flexibilita a adaptibilita vůči změnám

* Další podpůrné semináře v prezenční formě

* Time management

Seminář je určen studentům jako praktický nástroj pro efektivní a plnohodnotné využití času. Jeho hlavním smyslem je pomoci studentům k harmonizaci studijních povinností a osobního života.

* Cílem semináře je:

- naučit se stanovovat si realistické a měřitelné cíle

- umět rozpoznat priority a plánovat podle nich

- získat nový pohled na organizaci každodenního pracovního i osobní života

- seznámit se s moderními plánovacími systémy

- osvojit si praktické tipy pro efektivní využití času a udržování koncentrace.

* Projektivní techniky - úvod k bilanční diagnostice

Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi a přínosem bilanční diagnostiky pro jejich profesní rozvoj, získání více informací při rozhodování o jejím absolvování. Obeznámení s přínosem projektivních technik, které jsou jednou ze součástí bilanční diagnostiky.

* Přínos semináře pro studenty:

- poznají svoje osobnostní předpoklady a případné rezervy svého dalšího rozvoje

- lépe se orientují se ve svých schopnostech, ve své motivaci k určité profesi a v možnostech využití zájmů a dovedností pro rozvoj své další profesní dráhy

* Prezentační dovednosti

Studenti se seznámí se základy neverbální a verbální komunikace. Procvičí si základní techniky a postupy pro úspěšné prezentace před skupinou. Naučí se správně reagovat na reakce v publiku. Zdokonalí se v práci se svým hlasem. Seznámí se s dovednostmi asertivního jednání. Seminář je veden interaktivně, formou hravých cvičení.

* Přínos semináře pro studenty:

- naučí se, jak si připravit prostor pro prezentaci

- navázat oční kontakt, používat gesta

- snížit stres před vystoupením před skupinou

- nácvik prezentace před kamerou

Rozsah hodin: bilanční diagnostika cca 20 hodin, koučování cca 20 hodin, podpůrné semináře 10 hodin

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Jde o rozvojový program kompetencí určený studentům se speciálními potřebami na LF v Plzni UK. Cílem je poskytnout studentům trénink v oblasti osobního růstu a přispět ke snížení studijní neúspěšnosti.

Kurz je koncipován jako praktický nácvik poskytující studentům konkrétní poradenské a komunikační nástroje pro jejich seberozvoj. Program je nabízen ve formě individuálního poradenství (bilanční diagnostika, koučování) a podpůrných skupinových seminářů.

Kurz motivačního poradenství nabízí možnosti osobního rozvoje a studia nad rámec jejich standardního studijního plánu.