* Bilanční diagnostika
Bilanční diagnostika je komplexní poradenská metoda. Pomocí psychodiagnostických metod a poradenského rozhovoru se snaží zjistit, jak co nejvhodněji využít schopností, dovedností, zájmů, motivace a dalších osobnostních předpokladů studenta pro jeho optimální uplatnění v profesním životě. Pomáhá studentům s orientací v sobě, posiluje jejich sebevědomí, zvyšuje jejich motivaci.
Cílem bilanční diagnostiky je, aby student po jejím absolvování:
- dokázal využít svých schopností a dovedností k dalšímu vzdělávání a k výběru vhodného oboru pro svoji práci na základě svého zdravotního znevýhodnění
- lépe se orientoval ve své motivaci
- uměl zhodnotit vlastní předpoklady k výběru vhodného oboru
* Koučování
Je nedirektivní práce se studentem, která pomocí vybraných psychoterapeutických a komunikačních postupů podporuje rozvoj studentů v jejich osobní, profesní a vztahové oblasti. Koučování je individuální forma osobního rozvoje, formou konstruktivního rozhovoru kouče a koučovaného, který vede k efektivnímu zvyšování kompetencí studenů. Kouč doprovází studenta v hledání jeho vlastních postupů, pomáhá mu s volbou co nejefektivnějších postupů, které ho dovednou k cíli. Podporuje aktivizaci vlastních zdrojů studentů a jejich sebeorganizaci.
* Přínos koučování pro studenty:
- vyšší výkonnost a produktivita
- lepší schopnost učit se
- lepší využití lidí, dovedností a zdrojů
- větší flexibilita a adaptibilita vůči změnám
* Další podpůrné semináře v prezenční formě
* Time management
Seminář je určen studentům jako praktický nástroj pro efektivní a plnohodnotné využití času. Jeho hlavním smyslem je pomoci studentům k harmonizaci studijních povinností a osobního života.
* Cílem semináře je:
- naučit se stanovovat si realistické a měřitelné cíle
- umět rozpoznat priority a plánovat podle nich
- získat nový pohled na organizaci každodenního pracovního i osobní života
- seznámit se s moderními plánovacími systémy
- osvojit si praktické tipy pro efektivní využití času a udržování koncentrace.
* Projektivní techniky - úvod k bilanční diagnostice
Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi a přínosem bilanční diagnostiky pro jejich profesní rozvoj, získání více informací při rozhodování o jejím absolvování. Obeznámení s přínosem projektivních technik, které jsou jednou ze součástí bilanční diagnostiky.
* Přínos semináře pro studenty:
- poznají svoje osobnostní předpoklady a případné rezervy svého dalšího rozvoje
- lépe se orientují se ve svých schopnostech, ve své motivaci k určité profesi a v možnostech využití zájmů a dovedností pro rozvoj své další profesní dráhy
* Prezentační dovednosti
Studenti se seznámí se základy neverbální a verbální komunikace. Procvičí si základní techniky a postupy pro úspěšné prezentace před skupinou. Naučí se správně reagovat na reakce v publiku. Zdokonalí se v práci se svým hlasem. Seznámí se s dovednostmi asertivního jednání. Seminář je veden interaktivně, formou hravých cvičení.
* Přínos semináře pro studenty:
- naučí se, jak si připravit prostor pro prezentaci
- navázat oční kontakt, používat gesta
- snížit stres před vystoupením před skupinou
- nácvik prezentace před kamerou
Rozsah hodin: bilanční diagnostika cca 20 hodin, koučování cca 20 hodin, podpůrné semináře 10 hodin
Jde o rozvojový program kompetencí určený studentům se speciálními potřebami na LF v Plzni UK. Cílem je poskytnout studentům trénink v oblasti osobního růstu a přispět ke snížení studijní neúspěšnosti.
Kurz je koncipován jako praktický nácvik poskytující studentům konkrétní poradenské a komunikační nástroje pro jejich seberozvoj. Program je nabízen ve formě individuálního poradenství (bilanční diagnostika, koučování) a podpůrných skupinových seminářů.
Kurz motivačního poradenství nabízí možnosti osobního rozvoje a studia nad rámec jejich standardního studijního plánu.