Charles Explorer logo
🇬🇧

Nursing Process and Needs

Class at Faculty of Medicine in Hradec Králové |
FOP021

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vyučující:

Mgr. Jana Matulová  

Přednášky:

Lidské potřeby a profesionální ošetřovatelská praxe (zajištění a uspokojení bezprostředních potřeb člověka, rodiny a komunity jako hlavní úkol profesionální oš. péče). (Matulová 3 hod.)

Charakteristika ošetřovatelského procesu. (Matulová 3 hod.)

Ošetřovatelské zhodnocení (posouzení) aktuálního zdravotního stavu. Odlišnosti hodnocení u malého dítěte do 7 let a dospělého. Odlišnosti ošetřovatelského hodnocení u osob nemocných, handicapovaných a umírajících. Dokumentace ošetřovatelské péče.  (Matulová 4 hod.)

Analýza získaných informací a ošetřovatelská diagnostika: určení odlišnosti od normy, identifikace problémových okruhů (výčet tělesných problémů, výčet psychosociálních problémů). NANDA taxonomie. (Matulová 3 hod.)

Plánování ošetřovatelské péče – zpracování ošetřovatelských plánů.Realizace péče podle plánu. (Matulová 3 hod.)

Vyhodnocení dosažených výsledků v péči o pacienta, vedení ošetřovatelské dokumentace a individuálních záznamů. Nástroje k objektivnímu hodnocení aktuálního stavu pacienta a jeho schopností. (Matulová 3 hod.)

Potřeba dýchání a srdeční činnosti. (Matulová 3 hod.)

Potřeba udržení tělesné teploty (Matulová 3 hod.)  

Semináře:

Potřeba tělesného pohybu a cvičení, potřeba spánku.

Potřeba být bez bolesti, potřeba tělesné pohody.

Potřeba čistoty a hygieny.

Potřeba vyprazdňování stolice. Potřeba vyprazdňování moče.

Potřeba jistoty a bezpečí. Potřeby psychosociální.

Potřeby kognitivní - smyslové stimulace a potřeby duchovní.

Potřeba informací - znalostí a dovedností a potřeba sexuální.

Sestavení písemné ošetřovatelské anamnézy podle modelu "funkčního typu zdraví" a vytvoření seznamu svých aktuálních potřeb podle priorit.

Sestavení anamnézy zdravých členů rodiny podle věku a pohlaví (malé dítě do 7 let, starší dítě, pubescent, adolescent, dospělý ve středním věku, senior od 60 let výše), u každého seřadit aktuální potřeby podle priorit. 

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je nezbytnou součástí ošetřovatelství.

Umožňuje studentům pochopit hlavní úkol profesionální ošetřovatelské praxe. Seznamuje s klasifikacemi lidských potřeb podle různých oborů a autorů a zaměřuje se na reakce a projevy neuspokojených potřeb u osob zdravých, nemocných, u osob se zdravotním postižením a umírajících.

Zaměřuje se na procvičování jednotlivých fází ošetřovatelského procesu. Umožňuje studentům získat systematické poznatky a dovednosti v metodologii ošetřovatelského procesu.