Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Psychology

Class at Faculty of Medicine in Hradec Králové |
FV10018

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Praktická cvičení a semináře Vyučující Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. MUDr. Lubomír Hadaš, Ph.D.  Semináře

1. Psychosomatické souvislosti nemoci. Psychosomatická medicína jako vědecká disciplína. Uplatnění psychosomatického přístupu ve stomatologické ordinaci. (Ulrichová)

2. Prožívání a jeho vliv na nemoc z hlediska osobnostních a genderových aspektů. (Hadaš)

3. Pojem krize v medicíně a v psychologii. Vliv stresu na dentální zdraví (záněty a infekce ústní dutiny, bolestivost v orofaciální oblasti, bruxismus) (Ulrichová)

4. Potřeby a zvláštnosti psychiky z hlediska vývoje a věku pacienta a jejich vliv na zdraví. (Hadaš)

5. Vliv dalších zdravotních faktorů (užívání antibiotik), osobní historie (úrazy hlavy), životních podmínek (výživa) a životního stylu (kouření) na pacientovo dentální zdraví. (Ulrichová) Původní: Praktická cvičení a semináře Vyučující: PhDr. Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D. MUDr. Lubomír Hadaš, Ph.D. Semináře

1. Věkové a genderové zvláštnosti psychiky. Potřeby člověka v různých obdobích života v souvislosti se zdravím.

2. Individualita lidské psychiky v sociálních souvislostech a její projev na zdravotních potížích. Systemická psychoterapie a využití jejího přístupu ke zdravotním potížím pacienta.

3. Psychosomatické souvislosti nemoci. Psychosomatika jako věda. Komplexní přístup (bio-psycho-sociální) v souvislosti se zdravím a nemocí. Pojetí zdraví ve stomatologii

4. Stres, úzkost a strach, prožívání bolesti. Kognitivní a behaviorální strategie zvládání bolesti. Základy komunikace s pacientem.

5. Pojem krize v medicíně a v psychologii. Vliv životního stylu, stresu a krizových situací na celkové zdraví člověka. Osobnostní aspekty.

Annotation

The subject presents the possibilities of applying the psychological and psychosomatic approach in healthcare. It points out the connections between the patient's health (and illness) and his experience of stress and other psychological aspects.

Students will use the knowledge of the given subject in practice, especially in communication with the patient.