Aspekty sociálního styku, sociální percepce, interakce a komunikace. Druhy a prostředky sociální komunikace, jejich aplikace ve vztahu farmaceut - pacient. Verbální komunikace, význam, obsahová a paralingvistická stránka řeči; komunikační bariéry a techniky. Nonverbální komunikace, tělo, prostor, čas a komunikační kontext. Transakční analýza, krizová komunikace.
Aktivní naslouchání, empatie a možnosti jejího využití v práci farmaceuta. Asertivita a možnosti jejího využití v práci farmaceuta. Komunikace s problémovými klienty a pacienty. Interpersonální konflikty a jejich řešení. Farmaceut a jeho role v rámci zkvalitňování farmaceutické péče př.: zvyšování adherence.
Předmět organicky navazuje na disciplínu označenou jako Zdravotnická psychologie (2.roč.). Akcentuje otázky sociálního styku, interpersonálních vztahů a interakcí, sociálních norem, hodnot a rolí.
Jádro ovšem tvoří sociální komunikace (verbální i nonverbální) se zvláštním zřetelem na komunikaci v lékárnách a řešení mezilidských vztahů a konfliktů.