Úvod do komunikace – aspekty sociálního styku (sociální percepce a interakce), verbální a neverbální složky komunikace. Bariéry v komunikaci.
Struktura a vedení rozhovoru. Evalvační a devalvační způsob chování. Kooperace, kompetice, interpersonální konflikty a jejich řešení. Komunikace rizik.
Problematika komunikace na pracovišti. Mobbing. Bossing. Komunikace s problémovými klienty. Komunikace s tělesně postiženými klienty.
Typy sociálního chování. Sociální a emoční inteligence. Asertivita, pasivita a manipulace. Mediální kampaně, product placement. Zdravotní gramotnost.
Transakční analýza.
Etiketa – normy společenského chování.
Socializace. Nositelé socializačního působení (rodina, skupina). Sociální normy, role, pozice, status.
Sociální deviace a patologie.
Předmět organicky navazuje na disciplínu označenou jako Zdravotnická psychologie (2.roč.). Akcentuje otázky sociálního styku, interpersonálních vztahů a interakcí, sociálních norem, hodnot a rolí.
Jádro ovšem tvoří sociální komunikace (verbální i nonverbální) se zvláštním zřetelem na komunikaci v lékárnách a zdravotnických zařízeních, řešení mezilidských vztahů, včetně konfliktů. Součástí předmětu je seznámení se specifiky komunikace s handicapovanými v návaznosti na zdravotnickou psychologii.