Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy didaktiky práva II

Předmět na Právnická fakulta |
HD129

Sylabus

Konkrétní průběh kurzu bude vždy záležet na potřebách konkrétních účastníků a bude se odvíjet od toho, jaké úkoly z nabídky výše si zvolí.

Anotace

Předmět navazuje na předcházející předmět Základy didaktiky práva I, v rámci kterého studující získali základní vhled do didaktiky práva: naučili se základním způsobem naplánovat, odvést i reflektovat svoji výuku. Ideálně si tedy studující zapisují Základy didaktiky práva I ještě předtím, než začnou učit; Základy didaktiky práva II pak v semestru/ročníku, kdy učit začínají, nebo později. Předmět nabízí studujícím možnost dále zlepšovat své učitelské dovednosti, a to tím, že budou sami i s pomocí vyučujícího kurzu či svých kolegů reflektovat svoji výuku. Pokud si tento kurz zapíší, budou docházet na pravidelné skupinové konzultace s vyučujícím předmětu (cca 1× za měsíc/dva) a pozvou k sobě do hodiny vyučujícího předmětu či někoho dalšího z katedry právních dovedností. Dále si pak z následujících nástrojů zvolí alespoň tři, které jim budou dávat největší smysl, a sestaví z nich časový harmonogram, který může přesahovat jeden semestr:

1. Setkání nad konkrétními tématy (Jak pracovat s Moodlem? Jak poskytovat studujícím zpětnou vazbu? Použití simulačních aktivit při výuce? atd. – je třeba označit/navrhnout konkrétní témata).

2. Návštěva v hodině svého kolegy (může, ale nemusí být ze stejné katedry).

3. Pozvat k sobě do hodiny svého kolegu (může, ale nemusí být ze stejné katedry).

4. Pozvat k sobě do hodiny vyučujícího předmětu či někoho z katedry právních dovedností.

5. Příprava e-learningového kurzu ke svému semináři.

6. Vedení učitelského deníku (zápisy se mohou týkat všech didakticky relevantních zkušeností – s výukou vlastní i cizí, četby, plnění výše uvedených úkolů).

7. Další aktivity dle svého výběru. Studující, který tento předmět absolvuje:

1. získá větší učitelské sebevědomí,

2. bude lépe umět řídit a reflektovat své učení,

3. se zdokonalí v přijímání zpětné vazby a její zapracovávání do své výuky,

4. se naučí poskytovat zpětnou vazbu svým kolegům,

5. se naučí lépe rozlišovat, které své učitelské kompetence chce či potřebuje zlepšit,

6. získá nástroje, jak dále (i po skončení kurzu) rozvíjet své učitelské dovednosti, včetně odkazů na další kurzy či literaturu.