Charles Explorer logo
🇬🇧

Moot Council of the European Union

Class at Faculty of Law |
HDPV0131

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět nemá standardní sylabus. Mezi probíraná témata v rámci zpětné vazby patří: 

- legislativa EU, 

- legislativní proces na úrovni EU, 

- techniky vyjednávání, 

- pozice států v dané problematice na úrovni EU a vnitrostátně. 

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je seznámit se s azylovou problematikou skrze praktickou simulaci. Konkrétně jde o semestrální simulaci Rady Evropské unie. Studenti si po dobu tří měsíců mohou vyzkoušet role států při vyjednávání evropské legislativy v oblasti azylové, bezpečnostní, resp. obecně v migrační problematice na všech úrovních Rady EU. Nejprve zasedají jako pracovní skupina, poté SCIFA, COREPER a následně rada ministrů a Rada EU. Zasedání jsou vícehodinová a probíhají jednou za cca čtrnáct dnů, přičemž studenti v mezidobí pracují spolu ve skupinách.

Předmět je koncipován zčásti jako motivační pro různé právní oblasti, především pro uprchlické právo a obecněji pro právo evropské a mezinárodní. Oblast teoretických znalostí, které student získá, je vymezena cizineckým a azylovým právem Evropské unie, případně relevantními ustanoveními práva vnitrostátního (tj. zejména oblast zákona o azylu a zákona o pobytu cizinců). Dovednosti se vztahují především k otázkám legislativního procesu na úrovni EU i ČR, technik vyjednávání, pozic států a jejich ovlivnění reality v EU. Důležitou součástí je i zpětná vazba, kterou student v průběhu semestru získává po každém simulovaném jednání.

Předmět klade důraz na rozvíjení praktických dovedností studenta, a to zejména:

- schopnost v debatě formulovat a prezentovat ústně i písemně (nejen právní) argumenty a protiargumenty,

- rozvíjení rétorických dovedností a vystupování v diskusi,

- rozvíjení schopnosti studenta analyzovat a interpretovat právní normy,

- práce v týmu,

- schopnost vyjednávání.