Přehled obsahu přednáškových témat (sylabus):
1. Úvod do etiky v podnikání (1): vymezení základních pojmů – morálka, etika, mravnost (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
2. Úvod do etiky v podnikání (2): Vztah etiky a ekonomie (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
3. Proč by se podnik měl chovat eticky? Byznys a lidská práva. Interní a externí pravidla. Morální limity trhu. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
4. Tradiční koncepty a systémy ctností (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
5. Moderní koncepty hodnot – etický (filozofický), sociální, institucionální (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
6. Etické hodnoty trhu a hospodářské činnosti. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
7. Etický kodex a jeho operacionalizace (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
8. Etické kodexy v praxi (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
9. Společenská odpovědnost podniku jako významná součást kultury a etiky v podnikání (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
10. Kulturní a etické aspekty corporate governance (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
11. Teorie zájmových skupin – koncepce využitelné pro etiku v podnikání. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
12. Společenská odpovědnost podniku na příkladu advokátní kanceláře. (Marcela Hogenová)
13. Etický a sociální audit jako nástroj zkvalitnění etického řízení. Ověřování firemní kultury – nová role interního auditu. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
14. Etika a integrita ve veřejné a státní správě (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
15. Profesní etika (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
Povinně volitelný předmět „Etika v podnikání“, resp. podnikatelská etika, je koncipován jako mezioborový, přičemž základní metodologická, ale i obsahová východiska tvoří obecná, resp. filozofická etika, aneb praktická filozofie ve vztahu k obecné ekonomii. Cílem předmětu je porozumět etice v podnikání (podnikatelské etice), etice podnikatele a etice podniku, jakož i obecnějším vztahům mezi etikou a ekonomií.
Značný důraz je kladen na seznámení studentů jak s tradičními, tak i moderními nástroji a metodami etiky v podnikání a etického vedení firmy, včetně ověřených postupů a jejich operacionalizaci v praxi. Zvláštní pozornost je také věnována osvojování si etických požadavků, závazků či pravidel, nových způsobů morálního uvažování, jakož i reakci na aktuální problémy v praxi.