\r\n
4. Tradiční koncepty a systémy ctností (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
5. Moderní koncepty hodnot – etický (filozofický), sociální, institucionální (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n6. Etické hodnoty trhu a hospodářské činnosti. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n7. Etický kodex a jeho operacionalizace (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n8. Etické kodexy v praxi (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
9. Společenská odpovědnost podniku jako významná součást kultury a etiky v podnikání (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n10. Kulturní a etické aspekty corporate governance (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n11. Teorie zájmových skupin – koncepce využitelné pro etiku v podnikání. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n12. Společenská odpovědnost podniku na příkladu advokátní kanceláře. (Marcela Hogenová)
\r\n13. Etický a sociální audit jako nástroj zkvalitnění etického řízení. Ověřování firemní kultury – nová role interního auditu. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n14. Etika a integrita ve veřejné a státní správě (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
\r\n15. Profesní etika (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\nIntroductio to business ethics (Úvod do etiky v podnikání)
\r\nEthical limits market (Etické limity trhu)
\r\nValue tradicions - virtue (Hodnotové tradice - ctnosti)
\r\nThree modern concepts of values - philosophical, social and institucional (Tři moderní koncepty hodnot - filozofický, sociální a institucionální)
\r\nMarket value and economic practice (hodnoty trhu a ekonomické praxe)
\r\nCode of ethics and its operationalization (Etický kodex a jeho operacionalizace)
\r\nEthical and socila audit as a tool the ethical management (Etický a sociální audit, jako nástroj etického řízení)
\r\nCurtural and ethical goals corporate governance and stakeholders (Kulturní a etické cíle corporate governance a teorie zájmových skupin (stakeholders))
\r\nCorporate social responsibility (společenská odpovědnost firem)
\r\nEthics and human resourse management (Etika a řízení lidských zdrojů)
\r\nProfessional ethics (Profesní etika)
\r\nPřehled obsahu přednáškových témat (sylabus):
1. Úvod do etiky v podnikání (1): vymezení základních pojmů – morálka, etika, mravnost (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
2. Úvod do etiky v podnikání (2): Vztah etiky a ekonomie (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
3. Proč by se podnik měl chovat eticky? Byznys a lidská práva. Interní a externí pravidla. Morální limity trhu. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
4. Tradiční koncepty a systémy ctností (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
5. Moderní koncepty hodnot – etický (filozofický), sociální, institucionální (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
6. Etické hodnoty trhu a hospodářské činnosti. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
7. Etický kodex a jeho operacionalizace (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
8. Etické kodexy v praxi (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
9. Společenská odpovědnost podniku jako významná součást kultury a etiky v podnikání (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
10. Kulturní a etické aspekty corporate governance (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
11. Teorie zájmových skupin – koncepce využitelné pro etiku v podnikání. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
12. Společenská odpovědnost podniku na příkladu advokátní kanceláře. (Marcela Hogenová)
13. Etický a sociální audit jako nástroj zkvalitnění etického řízení. Ověřování firemní kultury – nová role interního auditu. (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
14. Etika a integrita ve veřejné a státní správě (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
15. Profesní etika (PhDr. Mgr. Pavel Seknička, Ph.D.)
Povinně volitelný předmět „Etika v podnikání“, resp. podnikatelská etika, je koncipován jako mezioborový, přičemž základní metodologická, ale i obsahová východiska tvoří obecná, resp. filozofická etika, aneb praktická filozofie ve vztahu k obecné ekonomii. Cílem předmětu je porozumět etice v podnikání (podnikatelské etice), etice podnikatele a etice podniku, jakož i obecnějším vztahům mezi etikou a ekonomií.
Značný důraz je kladen na seznámení studentů jak s tradičními, tak i moderními nástroji a metodami etiky v podnikání a etického vedení firmy, včetně ověřených postupů a jejich operacionalizaci v praxi. Zvláštní pozornost je také věnována osvojování si etických požadavků, závazků či pravidel, nových způsobů morálního uvažování, jakož i reakci na aktuální problémy v praxi.