Introductio to business ethics (Úvod do etiky v podnikání)
Ethical limits market (Etické limity trhu)
Value tradicions - virtue (Hodnotové tradice - ctnosti)
Three modern concepts of values - philosophical, social and institucional (Tři moderní koncepty hodnot - filozofický, sociální a institucionální)
Market value and economic practice (hodnoty trhu a ekonomické praxe)
Code of ethics and its operationalization (Etický kodex a jeho operacionalizace)
Ethical and socila audit as a tool the ethical management (Etický a sociální audit, jako nástroj etického řízení)
Curtural and ethical goals corporate governance and stakeholders (Kulturní a etické cíle corporate governance a teorie zájmových skupin (stakeholders))
Corporate social responsibility (společenská odpovědnost firem)
Ethics and human resourse management (Etika a řízení lidských zdrojů)
Professional ethics (Profesní etika)
Compulsory elative course, resp. selective course "Business ethics" is couceived is an interdisciplinary. Basic methodological basis on the course consists of general ethics, resp. moral philosophy and general economics.
Objective of the course is to acquaint students with the key principles. Tools and methods business ethics, incluiding best practices thein operationalization in practice.